اردبیل- مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: از مجموع مطالبات گندم کاران استان اردبیل تاکنون یک هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

علی نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه تمام گندم کاران استقبال خوبی را از مراکز خرید تضمینی محصول داشتند، اظهار کرد: ۷۴۸ میلیارد تومان دیگر از مطالبات گندم‌کاران اردبیل طی امروز پرداخت شد.

وی با بیان اینکه از زمان شروع خرید تضمینی گندم از کشاورزان، مطالبات گندم کاران استان اردبیل تاکنون یک هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده است، گفت: روند پرداخت پول خرید تضمینی گندم به کشاورزان در جریان است و جای هیچ نگرانی نیست

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل خاطرنشان کرد: تا ۱۱ تیرماه تمامی مطالبات کشاورزانی که گندم خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل داده بودند، پرداخت شده و باقی‌مانده مطالبات در دست پیگیری و اقدام است و به‌زودی به حساب آنان واریز خواهد شد.

نوبخت افزود: به اندازه کافی گندم در سیلوها و مراکز نگهداری ذخیره‌سازی شده و به تناسب مناطق مختلف استان کار اختلاط و ذخیره‌سازی گندم و آرد در مراکز و کارخانه‌های تولید آرد در حال انجام است.

وی ادامه داد: ما به تدریج از با کیفیت‌ترین گندم خریداری شده محصول را به کارخانه‌های آردسازی تحویل می‌دهیم تا عملیات فرآوری انجام شده و آرد مورد نیاز نانوایی‌ها تأمین شود تا از این جهت مشکلی به وجود نیاید.