یزد- مدیرکل امور مالیاتی استان یزد گفت: به زودی با ارسال پیامک به صاحبان خانه های خالی، مطالبه مالیات بر این خانه ها آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خورشیدی در نشستی خبری با بیان اینکه یزد از استانهای برتر در جذب درآمدهای مالیاتی است، اظهار داشت: سال گذشته درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی استان یزد به طور کامل محقق شد و اعتبارات خوبی نیز برای تقویت دهیاری ها، شهرداری ها، مناطق فاقد دهیاری و مناطق حاشیه ای جذب شد.

وی عنوان کرد: اعتبارات جذب شد استان یزد در سال ۹۸ بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان بوده که این رقم در سال ۹۹ به ۶۱۹ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ به عدد ۱,۴۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

خورشیدی ادامه داد: ۵۰ میلیارد تومان نیز درآمد حاصل از عوارض کالا و خدمات در سال گذشته در استان یزد جذب شده که این میزان در سه ماهه اول امسال ۵۷۵ میلیارد تومان بوده که با رشد هفت درصدی نیست به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است.

وی همچنین از توزیع ۴۸ میلیارد تومان عوارض آلایندگی بین مناطق تحت تاثیر آلاینده ها در مناطق مختلف استان یزد خبر داد.

خورشیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جمع آوری اظهارنامه های مالیاتی بیان کرد: در سال ۹۸ بالغ بر ۵۹ هزار اظهارنامه مالیاتی و در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۱ هزار اظهارنامه مالیاتی از مؤدیان مالیاتی استان یزد دریافت شد و در مجموع یک میلیون و ۴۰۰ هزار پرونده جدید مالیاتی در استان یزد ایجاد شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۳۰ درصد مالیات های ابراز شده توسط مؤدیان مالیاتی مربوط به پرونده های جدید مالیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرب الاجل تعیین شده توسط استاندار یزد در مورد شناسایی خانه های خالی استان یزد و تعیین مالیات برای آنها، بیان کرد: تا پایان وقت اداری امروز اتفاق بزرگی در این زمینه صورت می گیرد به این شکل که قیمتهای ارزش واحدهای خالی استان برای تعیین میزان مالیات به تهران ارسال می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: تا پایان تیرماه، مطالبه مالیات بر خانه های خالی از طریق پیامک برای مخاطبان ارسال می شود و پس از طی این روند، مالیات بر خانه های خالی به نحوی که میزان مالیات، به واقع بازدارنده باشد، اعمال می شود.