اردبیل- رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران گفت: اردبیل از پشتوانه فکری قوی در قالب‌های متعدد هنری برای انتقال پیام شهدا برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالرضا آزادی عصر چهارشنبه در جلسه شورای سیاستگذاری کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های استان اردبیل در راستای برگزاری باشکوه‌تر کنگره ملی شهدا اظهار کرد: استان اردبیل به عنوان پایتخت تشیّع و عاشقان امام حسین (ع) از ظرفیت بالایی برای انتقال پیام شهدا به زبان هنر و رسانه در قالب‌های متعدد هنری دارد و این کار مستلزم سیاستگذاری درست و به هنگام است.

وی با بیان اینکه اردبیل از پشتوانه فکری قوی برخوردار است، گفت: انتظار می‌رود مجموعه اقدامات صورت گرفته در کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل بی‌نظیر و به الگویی ماندگار برای دور دوم کنگره‌های ملی شهدا در استان‌ها تبدیل شود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران بیان کرد: از مسئولین دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی تقاضا داریم با تمام توان مجموعه خود وارد میدان شده و با اولویت قرار دادن برنامه‌های کنگره ملی شهدا، همه ظرفیت‌ها و امکانات خود را جهت ادای دین به شهدا پای کار بیاورند.

سردار آزادی ادامه داد: اگر کارها به درستی تقسیم و مأموریت‌ها به نحو احسن پیگیری شود بسیاری از مشکلات که بعضاً با صرف هزینه‌های سنگین هم برطرف شدنی نیستند به راحتی حل شدنی است و این هم از برکات برگزاری کنگره ملی برای شهدا است.

وی خواستار استفاده از زبان هنر و رسانه برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، زندگی نامه شهدا، سیره عملی و رفتاری شهدا و وصیت نامه‌های شهدا بین مردم و نسل‌های پیش رو شد و گفت: در عصر حاضر تنها با استفاده از زبان هنر و رسانه است که می‌توان در برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان ایستادگی کرد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران افزود: جوان امروز در این فضا غوطه ور است و باید با تولید محتوای مناسب و جذاب بتوان وارد ذهن و دل جوانان و نوجوانان شده و به جریان سازی دست زد.

سردار آزادی در ادامه سخنان خود از کنگره ملی شهدا به عنوان فناوری استخراج گنجینه‌های دفاع مقدس نام برد و گفت: کنگره ملی شهدا در کنار راهیان نور از جمله فناوری‌های استخراج گنجینه‌های شهدا هستند.

وی از امید آفرینی به عنوان بزرگترین پیام شهدا برای نسل‌های امروز و پیش رو نام برد و گفت: شهدا به ما درس شجاعت و نترسیدن در برابر دشمنان دادند و رسالت کنگره‌های ملی شهدا، امید آفرینی در جامعه که همان پیام اصلی شهدا به نسل‌های پیش رو بوده، است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران به تجربیات برگزاری ۲۸ کنگره ملی شهدا در استان‌های مختلف در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی هدف گذاری مهمترین بخش کنگره ملی شهدا در استان‌ها است.

سردار آزادی با بیان اینکه دشمنان درصدد مسدود کردن تداوم راه شهدا با ایجاد ناامیدی در میان مردم هستند، افزود: راز اقتدار یک ملت، وجود جوانان شجاع و دلیر با بینش و آگاه در میدان است و بزرگداشت شهید، فراتر از تکریم شهدا و کار با ارزش شأن، ایجاد تداوم در حرکت آنها است و این از همه مهم‌تر است.