یک کارشناس سیاسی گفت که مشارکت نخست وزیر عراق در کنفرانس ریاض تلاشی برای هدف قرار دادن مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المعلومه، «صباح العکیلی» تحلیلگر سیاسی گفت که مشارکت مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در کنفرانس عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اهداف متعددی دارد که در مقدمه آنها تلاش برای خارج کردن بغداد از محور مقاومت قرار دارد.

وی افزود: دلایل روشنی وجود دارد که نشان می‌دهد که هدف نشست ریاض تاکید بر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است و مشارکت نخست وزیر عراق موافقت ضمنی بغداد با این مسئله و خروج از محور مقاومت است.

العکیلی ادامه داد: عراق در دایره کشورهایی که اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرده اند، قرار نخواهد گرفت؛ چرا که در این صورت با فشار سیاسی و مردمی و پارلمانی خواهد شد زیرا ما قانون جرم انگاری عادی سازی هر گونه رابطه با تل آویو را تصویب کرده ایم.

این تحلیلگر سیاسی عنوان کرد: سفر مصطفی الکاظمی به ریاض و شرکت در کنفرانس عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، بخشی از اهداف آمریکا در اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران در پرونده هسته‌ای است. کاظمی به دنبال کسب حمایت و مصونیت بعد از تحویل دولت، در مورد تحقیقات مربوط به حادثه تروریستی فرودگاه بغداد و شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس است.