بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت:سازمان نوسازی مدارس نباید مجوز فعالیت مدارس فرسوده را صادر کند زیرا دغدغه مدیران متولی سلامتی فرزندان و دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد ظهر یک شنبه در شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در حوزه آموزش و پرورش توجه به ابعاد سلامت و بهداشت تمام دانش آموزان حتی در مناطق دور افتاده است.

استاندار خراسان شمالی به ایجاد قرارگاه جهادی عدالت تربیتی نیز اشاره کرد و گفت: کسانی که داوطلبانه موضوعات سلامت دانش آموزان را مورد توجه قرار می‌دهند باید مورد قدردانی قرار گیرند.

وی افزود: توجه به سلامت دانش آموزان در نقاط مرزی، حاشیه و محروم موجب شکل گیری قرارگاه تربیتی شده تا موضوع برابری‌های آموزشی و بهداشتی بیشتر مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

حسین نژاد در خصوص بررسی ماده ۱۲ آئین نامه استقرار مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: استحکام سازه و عدم فرسودگی مدارس از حساسیت بالایی برخوردار است؛ سازمان نوسازی مدارس نباید مجوز استقرار چنین مدارسی را صادر کند چون دغدغه مدیران متولی باید سلامتی فرزندان و دانش آموزان باشد.

استاندار خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در تمام فضاهای آموزشی باید جاذبه‌های لازم برای دانش آموزان فراهم شود لذا کمبودهای این حوزه باید احصا و مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

وی در ارتباط با رفع بیسوادی گفت: باید هدف گذاری دیگری در قالب یادگیری رایانه‌ها برای کسانی که سواد ابتدایی دارند انجام شود.

حسین نژاد در انتها تصریح کرد: در یک اجتماع به هر میزان که سواد فرهنگی و اجتماعی جامعه ارتقا یابد، با مشارکت بیشتر مردم در موضوعات مختلف شاهد پیشرفت جامعه خواهیم بود.