رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود به مناسب عید سعید غدیر خم گفت که اصل ولایت حامی امت اسلامی در برابر دشمنان و دسیسه های آنها است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن امروز یکشنبه به مناسبت عید غدیر خم، با تبریک این عید تأکید کرد که ملت یمن در استان‌های مختلف برای این روز، جشن‌های بزرگی برگزار می‌کنند.

وی افزود: بزرگداشت عید ولایت، اهمیت بسیاری دارد و در واقع شکرگزاری به درگاه خداوند است؛ زیرا دین و نعمت را در این عید بر مردم کامل کرده است.

الحوثی با بیان اینکه اصل ولایت، مانع از نفوذ دشمنان و منافقان در میان امت اسلامی می‌شود، تصریح کرد: امت اسلام، نیازمند اصل ولایت است تا با خطرات انحراف مقابله کند.

رهبر انصارالله یمن با تاکید بر اینکه افراد منافق می خواهند امت اسلامی را با عناوین پر زرق و برقی همچون توافقنامه ننگین «آبراهام» با صهیونیست ها مرتبط کنند، افزود: تکفیری ها ابزار دشمن صهیونیستی برای هدف قرار دادن امت اسلامی هستند.

وی تاکید کرد: بایدن در حالی به منطقه سفر کرد که با او به عنوان رهبر جهان و بشریت برخورد کردند و او به صراحت وابستگی خود به صهیونیزم را اعلام کرد.

الحوثی با اشاره به اینکه دشمنان و منافقان حاضر در امت اسلامی، تلاش دارند بر این امت و کانون‌های تصمیم‌گیر آن مسلط شوند، افزود: دشمنان همچنین می ‌کوشند موقعیتی را به دست گیرند تا مسائل را به سود خود به پایان برسانند.

رهبر انصارالله یمن اظهار داشت: دشمنان و منافقان در پی تثبیت دیدگاه منفی و خصمانه در قبال امام علی (ع) در داخل امت اسلامی هستند؛ زیرا آنان در ایشان، اصالتی را دیدند که با دروغ های آنان مقابله می‌کند و دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا حضرت علی (ع) را از امت اسلامی جدا کنند تا بتوانند هر چیزی را تحریف کنند، چرا که دشمنان اهمیت ارتباط با امام علی (ع) را درک می‌ کنند.