اهواز- سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: با مشارکت دبیرخانه باشگاه‌های کتابخوانی استان، اولین جشنواره کتابخوانی «جوانه‌های غدیر» به طور استانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرانگیز بحیرایی با اشاره به اولین جشنواره کتابخوانی «جوانه‌های غدیر» در خوزستان اظهار کرد: اولین جشنواره کتابخوانی «جوانه‌های غدیر» با مشارکت دبیرخانه باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان در دو سطح اعضای باشگاه‌های کتابخوانی و آزاد ویژه گروه سنی ۵ تا ۱۶ سال برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی کودکان و نوجوانان با واقعه غدیر خم و اهمیت آن بیان کرد و افزود: از دیگر اهداف این جشنواره نیز ایجاد روحیه شور و نشاط و رواج فرهنگ غدیر بین کودکان و نوجوانان و ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی است.

وی با اشاره به بخش‌های این جشنواره گفت: جشنواره جوانه‌های غدیر در ۵ بخش متشکل از آماده سازی کتاب غدیر به صورت (داستان غدیر، نقاشی، جلد و طراحی جلد) است.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه بخش دوم این جشنواره شامل نامه به امام علی (ع) و تبریک امامت آن حضرت است، افزود: بخش سوم این جشنواره متشکل از تهیه کلیپ ۳ دقیقه‌ای با استفاده از گوشی همراه از جشن‌های محله، مدرسه، شهر و.. است.

وی با اشاره به اینکه بخش چهارم این جشنواره شامل شعرهای سُروده شده (شاعران) در خصوص واقعه غد یرخم و یا امام (ع) است، تصریح کرد: بخش پنجم این جشنواره متشکل از مسابقه کتبی خطبه غدیر است.

بحیرایی در مورد شرایط شرکت در این جشنواره بیان کرد: شرکت کنندگان می‌توانند تا ۳۱ مردادماه سال جاری آثار خود را به صورت گروهی یا انفرادی به دبیرخانه باشگاه‌های کتابخوانی واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به نشانی اهواز، امانیه خیابان فلسطین ارسال کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: شرکت کنندگان شهرستانی نیز می‌توانند آثار خود را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها بفرستند.

وی یادآور شد: سوالات و پاسخنامه مسابقه خطبه غدیر در پورتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان khz.farhang.gov.ir بارگذاری می‌شود.