رئیس جمهور روسیه معتقد است تحریم های غرب علیه این کشور، به انزوای آن در سطح بین الملل نخواهد انجامید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد تحریم‌های غرب نمی‌تواند کشورش را از بقیه کشورهای دنیا جدا کند.

«ولادیمیر پوتین» امروز دوشنبه اعلام کرد: روسیه نمی‌تواند سوای از بقیه جهان توسعه یابد، اما برغم تحریم‌های غرب این انزوا رخ نخواهد داد.

رئیس جمهور روسیه در ادامه متذکر شد که در دنیای مدرن، غیرممکن است که یک دایره به دور چیزی بکشیم و آن را محصور کنیم.

پوتین در ادامه تاکید کرد که تلاش‌های غرب برای محدود کردن یا حتی قطع کامل دسترسی روسیه به محصولات با فناوری پیشرفته، موجب سردرگمی این کشورنخواهد شد.

پوتین در اظهارات خود اطمینان خاطر داد: ما تسلیم یا سردرگم نخواهیم شد یا حتی آنگونه که بسیاری از بدخواهان ما پیش بینی می‌کنند، از نظر توسعه ده‌ها سال به عقب برنمی گردیم.

رئیس جمهور روسیه افزود که برعکس، با وجود مشکلات عظیمی که با آن روبرو هستیم، فعالانه به دنبال راهکارهای جدید خواهیم رفت و در این زمینه از ذخایر تکنولوژیکی موجود خود و پیشرفت‌های شرکت‌های نوآور داخلی به طور مؤثر استفاده خواهیم کرد.

پوتین مشارکت در سرمایه گذاری در شرکت‌های روسی و تلاش‌ها و کنترل بیشتر پروژه‌های با فناوری پیشرفته را از جمله راهکارهای مقابله با تحریم‌های غرب علیه روسیه برشمرد.

در اوایل ماه جولای، نیز رئیس جمهور روسیه با اذعان به خطرات ناشی از تحریم‌ها علیه کشورش تاکید کرد که محدودیت‌های غرب برای کسانی که این محدودیت‌ها را اعمال کرده اند، نتیجه معکوس داشته است. آمریکا و کشورهای اروپایی به واسطه تحریم‌های گسترده ضدروسیه، خود با تورم فزاینده و افزایش سرسام آور قیمت انرژی مواجه شده و به جد در پی راهکاری برای حل آن هستند.