سنندج- رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: کردستان الگوی مناسبی برای وحدت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب اسلامی است و اولین کنفرانس منطقه ای وحدت در این استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شهریاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای مشارکت حداکثری نخبگان جهان اسلام در سطح کشور شاهد کنفرانس‌های منطقه‌ای خواهیم بود و فردا اولین کنفرانس منطقه‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت دو ماه دیگر برگزار خواهد شد.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: کردستان الگوی مناسبی برای وحدت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب اسلامی است و به همین دلیل برای اولین کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی استان کردستان انتخاب شد.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: روحیه مقاومت، مجاهدت و ایثار مردم این دیار از اول انقلاب تاکنون برجسته و قابل توجه بوده است و شهدای شاخصی را در این عرصه تقدیم کرده است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: دوره جدید فعالیت مجمع جهانی تقریب نیازمند راهبردی جدید بوده است و راهبرد امت واحده اسلامی را مدنظر قرار داده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: پرهیز از تفرقه، توهین به مقدسات مذاهب اسلامی قبیح و محکوم است و ما همه اقوام و گروه‌ها را دعوت به احترام به مقدسات همدیگر دعوت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام با تمام توان به دنبال ایجاد تفرقه در بین مسلمین هستند و باید نسبت به این توطئه‌های تفرقه افکنانه همواره توجه کنیم و هوشیار باشیم.

حجت‌الاسلام شهریاری اعلام کرد: اولین کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی فردا چهارشنبه به میزبانی سنندج برگزار می‌شود و در این کنفرانس ۲۸ نفر از علمای داخلی و خارجی سخنرانی خواهند کرد.

وی افزود: شهر چابهار و شهر مشهد میزبان دومین و سومین کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی خواهند بود.