همدان- نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی از افزایش مشکلات حوزه دامپزشکی و نظام دامپزشکی در استان همدان گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن لطفی سه شنبه در کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان رزن از تأمین ۹۵ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و بهسازی قنوات و کانال‌های کشاورزی دو شهرستان رزن و درگزین خبر داد و گفت: در مرحله اول مطالعه انجام مرمت و بهسازی ۴۶ رشته قنات و کانال انجام شده که بزودی عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی، خواستار شفافیت بر روند فعالیت تعاونی‌های کشاورزی موجود در روستاها شد و افزود: باید برای مردم و سهامداران میزان سود و زیان تعاونی‌ها مشخص شود که این امر باید توسط تعاون روستایی انجام شود

نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از زمان تشکیل تعاونی‌های در روستاها هیچ گونه سود به سهامداران پرداخت نشده و اصلاً مشخص نیست که کشاورز چه میزان سهام در تعاونی دارد.

لطفی در ادامه صحبت‌های خود، با اشاره به اینکه شهرستان رزن و درگزین در تولید گندم استان پیشتاز است گفت: باید با ارائه مشوق‌هایی به گندمکاران مانع از خروج گندم شهرستان به سایر شهرستان‌های دیگر شویم.

نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد شدید از عملکرد سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی در پیشبرد برنامه‌های تولید محور، از وضع و اجرای مواد قانونی سختگیرانه در بحث فواصل واحدهای دامی و حتی غیر دامی (گلخانه‌ها و…) که شاید هیچ گونه تداخل بهداشتی بین واحدها وجود نداشته باشد، گلایه کرد.

لطفی در این راستا خاطرنشان کرد: این مشکلات و سخت گیری ها مخصوصاً طی سالیان اخیر در استان همدان بسیار بیشتر از سایر استان‌ها بوده است.

خرید بیش از ۱۴۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان

در ادامه این جلسه، رضا بهراملو از خرید بیش از ۱۴۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا به امروز در سطح استان همدان خبر داد و گفت: امسال علی رغم خشکسالی‌ها پیش بینی می‌شود بیش از ۲۵۰ هزار تن گندم از گندمکاران استان خریداری شود.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان همدان، یکی از برنامه‌های مهم جهادکشاورزی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای عنوان کرد و افزود: روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی برای ایجاد گلخانه‌ها در استان تسهیل شده است

وی اظهار کرد: توزیع تراکتور در استان بر اساس شاخص‌های همچون میزان زمین‌های کشاورزی و تعداد تراکتورهای فعال در یک روستا انجام خواهد شد تا تراکتورهای به صورت عادلانه در بین کشاورزان توزیع شود.