دبیرکل جنبش النجباء ضمن هشدار درباره توطئه سازی جدید آمریکا در عراق، تأکید کرد که واشنگتن نیروهای سیاسی عراق را برای انتخاب رؤسای مطیع و سرسپرده تحت فشار قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جنبش نجباء، دبیرکل این جنبش به دیدار خانواده شهدا رفت و ضمن تقدیر از فداکاری مجاهدان در نبرد علیه تروریسم تکفیری، گروه جنایتکار داعش و سایر سازمان‌های تروریستی را دست‌پرورده آمریکا خواند.

بر اساس این گزارش، «اکرم الکعبی» با اشاره به تعبیر شهید صدر ثانی از آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی که آنها را «سه‌گانه شوم و استکبار جهانی» توصیف کرده بود، خاطرنشان ساخت: بسیاری از جوانان عراقی، پیشگامان و زمینه‌سازان واقعی در مسیر ظهور امام زمان (عج) هستند و همه مجاهدان باید به راه شهدا و خون‌هایی که برای مقابله با پروژه‌های دشمن ریخته‌شده است، پایبند باشند.

وی با تأکید بر اینکه همچنان ردپای آمریکا در عراق مشاهده می‌شود، افزود: نیروهای سیاسی از جانب کاخ‌سفید تحت فشار شدید قرار گرفته‌اند تا رئیس‌جمهوری انتخاب کنند که مجری فرامین آمریکایی‌ها باشد.

دبیرکل نُجَباء با فراخواندن احزاب و فعالان سیاسی به ایستادگی در برابر منطق تحقیر عراق، ادامه داد: شایسته است که نیروهای سیاسی از سلطه آمریکا خارج شده و خط شهدا را دنبال کنند. کشور ما هر روز در معرض یک پروژه جدید آمریکایی قرار می‌گیرد؛ داعش تمام شده و پروژه دیگری در راه است.

الکعبی در پایان، ضمن روشنگری در خصوص ابعاد پروژه جدید دشمن، گفت: فشارهای خارجی و داخلی منحصر به وضعیت عمومی نیست، بلکه بر گروه‌های مقاومت و حشد شعبی نیز متمرکز است تا صدای حق طنین نیفکند و با جبهه باطل مبارزه نشود.