مراسم تجلیل از طلاب برگزار مرکز اسلامی امام حسن علیه السلام در استرالیا با حضور شخصیت‌های برجسته اجتماعی و مذهبی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تجلیل از طلاب برگزار مرکز اسلامی امام حسن علیه السلام در استرالیا با حضور شخصیت‌های برجسته اجتماعی و مذهبی و امام جمعه ملبورن حجت الاسلام اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن برگزار شد.

امام جمعه ملبورن در حاشیه مراسم اعطای جوایز به طلاب برگزار مرکز اسلامی امام حسن (ع) گفت: علم چراغ راه هدایت است که به واسطه آن آگاهی و بیداری در انسان‌ها رونق یافته و منجر به رفاه و توسعه جوامع می‌شود.

وی با استناد به احادیث نبوی (ص) درباره حصول علم به رغم سختی و مشکلات، افزود: بنا بر فرموده پیغمبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم، عالم و جاهل با فهم و جهل مساوی نیستند، هر چیزی در دنیا قابل تقسیم و پخش است اما علم تنها میراث و خزانه‌ای است که قابل تقسیم شدن نیست.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا گفت: خداوند متعال برای انسان‌ها رهبر و راهنما عطا کرده است همچنان که حضرت محمد مصطفی (ص) فرمودند که «من شهر علم هستم و علی (ع) دروازه شهر علم».

وی تاکید کرد: باید علم و آگاهی را در جامعه به ویژه نسل جوان تقویت و گسترش دهیم زیرا دشمنان همواره درپی گمراه کردن نسل جوان ما هستند و لذا با علم و دانش می‌توانیم جلوی این تحرکات مسموم را بگیریم.

حجت‌الاسلام وحیدی افزود: باید از طریق علم و دانش دشمنان خود را بشناسیم. پیروی از تعلیمات اهل بیت علیهم السلام نیز باعث نجات جامعه از تاریکی، ناهنجاری‌ها و دیگر بحران‌ها می‌شود.