شیراز - رئیس مدارس علوم و معارف صدرا گفت: بنیاد خانواده بدون حضور بانوان تشکیل نمی شود و در جامعه نیز باید به نقش موثر بانوان در فعالیت های مختلف توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حامد تقدیری پیش از ظهر چهارشنبه در جمع دختران دانش آموز منتخب فعال فرهنگی شرکت کننده در طرح تشکیلاتی دختران حاج قاسم استان فارس، گفت: شناخت مسیر در زندگی بسیار مهم و اساسی است، جوانی که برای خود راه و مسیری مشخص انتخاب نکند الاف و بی مصرف خواهد بود.

وی افزود: باید هدف در زندگی انتخاب شود شناخت هدف و راه رسیدن به آن هم بسیار مهم است اکثر جوانان اولین هدفشان رسیدن به کنکور و ورود به دانشگاه است که همین مسئله هم اگر بدون هدف گذاری باشد، می‌تواند فقط دریافت مدرک در سطوح مختلف دانشگاهی را به همراه داشت باشد بنا بر این باید مراقب بود برای رسیدن به هدف چه چیزی را هزینه می‌کنیم.

وی اضافه کرد: انسان برای جانشینی خدا بر روی زمین آمده اما بعضی از آدم‌ها اندازه‌های خودشان را نفهمیدند شخص در کودکی آرزوهای دارد که در بزرگسالی به آنها می‌رسد مانند خانه، ماشین، شغل و امثال اینها، یعنی اندازه بزرگ شدن این ادم همین قدر بوده است.

مدیر مدارس صداری کشور گفت: دنیا کلاس درس است، قرار نیست همه چیز به آسانی به دست انسان برسد باید دید وظیفه ما در دنیا چیست و از ما چه خواسته اند با توجه به منویات مقام معظم رهبری هدف رسیدن به جامعه اسلامی است، رسیدن به تمدن اسلامی است.

وی تأثیر زن در شکل گیری بنیاد خانواده و جامعه را بسیار مهم و مؤثر دانست و افزود: بنیاد خانواده بدون حضور خانم‌ها تشکل نمی‌شود چرا که نیمی از جامعه خانم‌ها هستند مادران، همسران، دختران و مربیان آینده جامعه خانم‌ها هستند، پس نقش به سزای در تشکیل یک جامعه سالم را ایفا می‌کنند.

وی در ادامه داشتن برنامه ریزی دقیق برای رسیدن به هدف را مهم دانست و تصریح کرد: شما دانش آموزان باید برای رسیدن به هر هدفی برنامه ریزی دقیق و منظمی داشته باشید خانم‌های که برای زندگی خود برنامه ریزی و نقشه راه داشته باشند می‌توانند در آینده مسئولیت‌های بزرگی را برعهده گرفته و به سرانجام برسانند.

حجت الاسلام تقدیری در خصوص برگزاری رویداد دختران حاج قاسم گفت: طرح رویداد دختران حاج قاسم سلیمانی تالش می‌کند که شکل درستی به دغدغه‌های اجتماعی دختران جوان داده و از ظرفیت فعالان فرهنگی دختران منتخب دانش آموز برای حل مسائل بانوان و دختران مناطق مختلف کشور کمک گرفته و منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی گردد.