زنجان- مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: برای تمام معلولین تحت پوشش بهزیستی در استان کارت هوشمند ویژه صادر شده است.

سلمان حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر به صدور کارت هوشمند برای معلولان در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تاکنون برای تمام معلولین تحت پوشش بهزیستی استان کارت هوشمند ویژه صادر شده است.

وی اظهار کرد: کارت هوشمند برای معلولان از نیمه دوم سال ۹۲ شروع شده و با صدور این کارت افراد معلول می‌توانند در تمام کشورها، بدون ارائه گواهی، از خدمات سازمان‌های مرتبط با حوزه معلولان استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: بهزیستی استان زنجان در صدور کارت هوشمند برای معلولین عملکرد خوبی دارد.

حسینی به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: دریافت وسایل کمک توانبخشی، استفاده از امکانات ورزشی و تفریحی، استفاده نیم بها از وسایل نقلیه عمومی، تخفیف درمانی و بیمارستانی، دوره‌های آموزشی رایگان فنی و حرفه‌ای، معافیت هزینه صدور پروانه ساخت و عوارض نوسازی از مزایای کارت هوشمند است.

وی با بیان اینکه با برگزاری کمیسیون‌های پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت بر مبنای استانداردهای بین المللی، کارت شناسایی معلولان زنجانی صادر می‌شود، ابراز داشت: با استفاده از کارت هوشمند بین المللی «ای سی اف» معلولان، بسیاری از مشکلات مرتبط با اجرای برنامه‌ها و ارائه امکانات به جامعه هدف معلولان تسریع می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به تعداد معلولان تحت پوشش بهزیستی استان هم اشاره کرد و افزود: در حاضر بیش از ۲۲ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی و در سامانه بانک اطلاعاتی ثبت شده‌اند.

حسینی یاد آورشد: سازمان بهزیستی استان زنجان با پنج معاونت در جهت خدمت به جامعه هدف فعالیت می‌کند.