بیرجند-استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ باید از کارهای جزیره ای بپرهیزیم، گفت: باید هیأت اندیشه ورز فرهنگی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت ظهر شنبه در شورای فرهنگ عمومی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: نقشه مهندسی فرهنگی کشور یکی از اسناد بالادستی است که حتی ابعاد مغفول مانده فرهنگ در آن دیده شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در نقشه مهندسی فرهنگی کشور اولویت‌ها و راهبردهایی تعیین شده است که دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت آن هستند.

قناعت با اشاره به اینکه فرهنگ یکی از والاترین و بالاترین عناصری است که به جامعه روح می‌دهد، گفت: اگر جامعه‌ای از نظر فرهنگی دچار مشکلات جدی باشد حتی در صورت موفقیت در بخش‌های سیاسی و اقتصادی متزلزل خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه طبق فرموده امام (ره) اگر فرهنگ یک مملکت اصلاح شود، آن کشور اصلاح خواهدشد، ادامه‌داد: یکی از موضوعاتی که از آن رنج می‌بریم یاد نگرفتن کارهای تیمی به ویژه در حوزه فرهنگ است.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در حوزه فرهنگ باید از کارهای جزیره‌ای بپرهیزیم چرا که در این صورت به موفقیت نخواهیم رسید.

قناعت با اشاره به اینکه در حوزه الگوهای رفتاری برای مردم باید ایده و نقشه ارائه بدهیم، اظهار کرد: متأسفانه در برخی از بخش‌های فرهنگی ارزش‌ها تبدیل به ضد ارزش شده است که جای نگرانی است.

وی بیان‌کرد: در حوزه فرهنگ هر تغییری که می‌خواهیم انجام بدهیم باید با استفاده از ابزارها و نیازهای روز ارتباطی باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه برای اجرایی شدن نقشه مهندسی فرهنگی در وهله اول باید یک برش استانی از این نقشه داشته و آن را بومی‌سازی کنیم، یادآور شد: در گام دوم نیز باید هیئت اندیشه ورزی از متخصصان تشکیل شود تا برای اجرایی شدن آن به ما ایده بدهد.