وزیر خارجه آلمان معتقد است عکس یادگاری رئیس جمهور ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو با همتای روس خود چالشی برای این ائتلاف خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر خارجه آلمان عکس روسای جمهور روسیه و ترکیه را در جریان نشست اخیر آستانه در تهران را چالش برانگیز ارزیابی کرد.

«آنالنا بائربوک» عکس مشترک اخیر «ولادیمیر پوتین «با «رجب طیب اردوغان» که در جریان دیدار سران روسیه و ترکیه در ایران گرفته شد، را چالشی برای ناتو اعلام کرد.

در این عکس که هفته گذشته در نشست آستانه به میزبانی تهران گرفته شد، روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه دست در دست هم گرفته و لبخند می زنند.

وزیر خارجه آلمان در مصاحبه ای با روزنامه بیلد که روز شنبه منتشر شد، تاکید کرد که به طور خاص از دیدگاه یکی از اعضای ناتو، این عکس بیش از حد برای او غیرقابل درک است.

بائربوک افزود که این واقعیت که رئیس‌جمهور ترکیه در این عکس حضور دارد، یک چالش است.

مذاکرات سه جانبه جمهوری اسلامی، روسیه و ترکیه در اوایل هفته جاری به عنوان بخشی از روند صلح آستانه در تهران برگزار شد. نشست آستانه در سال ۲۰۱۷ با ابتکار عمل ایران، روسیه و ترکیه با هدف دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز برای حل مناقشه سوریه شکل گرفت.

رئیس جمهور روسیه در جریان نشست اخیر آستانه با هر یک از همتایان خود گفتگوهای دوجانبه انجام داد. وضعیت اوکراین از جمله موضوعات در دستور کار دیدارهای تهران بود.