نخست وزیر عراق و رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، همزمان با تحولات مربوط به تجاوزات مکرر ترکیه به شمال عراق، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و مسرور بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار پیرامون موضوعات مهم درباره خدمات رسانی به عراقی ها و راهکارهای تداوم اقدام مشترک بین بغداد و اربیل برای تحقق امنیت غذایی در برای تمام عراقی ها به بحث و بررسی پرداختند.

طرفین همچنین در بیانیه ای رسمی تجاوزات ترکیه به خاک عراق و بویژه حمله اخیر به استان دهوک را که به کشته و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان منجر گردید به شدت محکوم کردند.

الکاظمی و بارزانی بر اهمیت توافق پیرامون موضعی یکپارچه برای برخورد با این تجاوزات و تحقیقات پیرامون کم و کیف آن به نحوی که حاکمیت عراق را تقویت کرده و از خدشه به آن در آینده جلوگیری نماید تاکید کردند.

هماهنگی امنیتی بین نیروهای فدرال و نیروهای اقلیم کردستان عراق و اهمیت آن برای تداوم مقابله با تهدید داعش و گروه های تروریستی و تضمین عدم تهدید دوباره امنیت عراقی ها از سوی آنان از دیگر محورهای مورد بحث در دیدار الکاظمی و بارزانی اعلام شده است.

دو طرف همچنین آثار چالش های اقتصادی پیش روی منطقه و جهان و اهمیت فراهم سازی زمینه مناسب برای توسعه اقتصادی را بررسی کردند.

این در حالی است که حمله توپخانه ای اخیر ترکیه به گردشگاهی در استان دهوک در اقلیم کردستان با واکنش گسترده، گروه‌ها، شخصیت‌ها و مقامات فعلی و سابق عراق مواجه شد.

بر همین اساس نخست وزیر عراق در واکنش به این حمله ترکیه تاکید کرد که بغداد حق واکنش به تجاوز ترکیه را برای خود محفوظ می‌داند و دولت برای حفاظت از شهروندانش همه اقدامات لازم را در پیش خواهد گرفت.