عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن ضمن انتقاد از عدم پایبندی ائتلاف سعودی به آتش بس در یمن، تاکید کرد: تمدید مهلت آتش بس در یمن باید به اجرای توافقات اقتصادی و مالی منوط شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن از عدم پایبندی ائتلاف سعودی به آتش بس نظامی و انسان دوستانه در یمن که از سوی سازمان ملل برقرار شده، انتقاد کرد.

وی تاکید کرد: تمدید مهلت این آتش بس باید به اجرای توافقات اقتصادی و مالی به ویژه موضوع حقوق کارمندان دولت که از سال ۲۰۱۶ به مشکل خورده، منوط شود.

بن حبتور در ادامه تاکید کرد: مسئولان بانک مرکزی یمن در استان عدن (جنوب یمن) که از سوی ائتلاف سعودی منتصب شده اند، در اجرای سیاست های مالی و پایبندی به تعهدات شان در زمینه حقوق کارمندان دولت، کاملاً ناکام مانده اند.

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن با اشاره به مذاکرات میان صنعاء و دیگر طرف‌های درگیر بحران یمن که با میانجیگری پادشاهی عمان، برگزار می شود، افزود: ائتلاف سعودی و مزدورانش در پی استمرار تجاوزات علیه یمن در راستای تحقق اهداف خود هستند، آنها البته خواست ملت یمن برای پایان تجاوزات، برچیده شدن محاصره و احقاق حقوق شان را نادیده می گیرند.

گفتنی است آتش بس در یمن از دوم آوریل ۲۰۲۲ با میانجیگری سازمان ملل برقرار شده و براساس آن باید همه عملیات های تهاجمی زمینی، هوایی و دریایی متوقف شود. این آتش بس در دوم ژوئن گذشته بار دیگر به مدت دو ماه تمدید شد و در ماه آگوست آینده مجدداً در صورت توافق دو طرف باید تمدید شود.