جهرم - فرماندار ویژه جهرم بر استمرار نظارت و بازرسی های دقیق بر بازار و رصد قیمت ها به صورت مستمر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شعبانی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه تنظیم بازار با تأکید بر استمرار نظارت و بازرسی‌های دقیق بر بازار و رصد قیمت‌ها به صورت مستمر گفت: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها کم فروشی و دیگر تخلفات توسط برخی افراد فرصت طلب انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار علاوه بر افزایش اعتماد عمومی موجب جلوگیری از قانون گریزی و تخلف عده‌ای سودجو خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با اولویت بندی صنوف مورد بازرسی قرار گیرند، افزود: از این رو دستگاه‌های عضو ستاد تنظیم بازار در خط مقدم این تحول بزرگ قرار داشته و باید با تمام توان در بحث نظارت بر قیمت‌ها و رصد بازار به وظایف خود عمل کرده و ایفای نقش نمایند.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم از آغاز به کار قرار گاه ۱۷ ربیع از هفته آینده خبر داد و اضافه کرد: این قرارگاه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و کنترل قیمت‌ها، آغاز بکار می‌کند و صنوف میوه و تره بار، خوار بار، پوشاک، پارچه فروشی‌ها، اغذیه فروشی‌ها، لوازم یدکی، لوازم خانگی، در اولویت اول بازرسی قرار دارند.

شعبانی بیان داشت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نوسانات قیمت بازار باید در تهیه و توزیع کالاهای اساسی مردم دقت بیشتری توسط اعضا کارگروه تنظیم بازار صورت پذیرد

وی ضرورت برقراری آرامش و امید در بین مردم با تأکید بر نظارت دقیق بر بازار و رصد قیمت‌ها به صورت مستمر اظهارداشت: برای ممانعت از افزایش غیرقانونی و بی ضابطه قیمت‌ها باید کنترل و نظارت مستمر بر قیمت‌ها وجود داشته باشد و با متخلفان مطابق قانون برخورد شود.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم خاطر نشان کرد: باتوجه به نیاز هیأت‌های مذهبی در پذیرایی از مهمانان اهل بیت و برپایی سفره اکرام در ایام ماه محرم و صفر، اقلام موردنیاز به قیمت تنظیم بازار در اختیار هیأت‌های مذهبی قرار گیرد.

شعبانی اولویت تأمین کالاهای اساسی برای مردم نیز یادآور شد: مردم نباید در این ایام برای تأمین کالاهای خوراکی دچار مشکل شوند و ضروری است نیازسنجی لازم از بازار صورت گرفته و در کمیته تخصصی، تصمیمات لازم برای تأمین کالا اتخاذ شود.