رئیس جمهور ترکیه در سخنانی گفت که آنکارا تا زمانی که سوئد و فنلاند به تعهدات خود در زمینه مقابله با تروریسم پایبند نباشند از عضویت آنها در ناتو حمایت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جمهور ترکیه گفت که آنکارا تا زمانی که سوئد و فنلاند به تعهدات خود در زمینه مقابله با تروریسم پایبند نباشند از عضویت آنها در ناتو حمایت نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش، رجب طیب اردوغان در گفتگو با شبکه تی آر تی افزود: تا زمانی که سوئد و فنلاند حمایت از سازمان‌های تروریستی را متوقف نکنند نباید انتظار موضع گیری مثبت از سوی ما پیرامون عضویت خود در ناتو داشته باشند. کسی نباید از ما انتظار امتیاز دادن در این خصوص داشته باشد.

رئیس جمهور ترکیه در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه سوریه به کانون گروه های تروریستی تبدیل شده است، مدعی شد که روسیه و ایران باید موضع شفافی در قبال تروریست ها اتخاذ کنند.

اردوغان در خصوص توافقنامه صادرات غلات از اوکراین هم که اخیراً در ترکیه به امضا رسید، گفت که تمام طرف ها باید به توافقی که امضا کرده اند پایبند باشند.

گفتنی است که ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل روز جمعه هفته گذشته (۲۲ ژوئیه) در شهر استانبول سندی مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضاء کردند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در مراسم امضای توافقنامه چهارجانبه صادرات غلات اوکراین در استانبول گفت: این توافق روزنه امید و توافقی برای جهان محسوب می شود. توافقنامه انتقال غلات روزنه امیدی است و لذا از همه طرف های مذاکره در استانبول قدردانی می کنم. یک مرکز هماهنگی مشترک برای نظارت بر صادرات غلات از بنادر اوکراین ایجاد خواهد شد.