مینو اصلانی اهداف و دلایل تشکیل کمیته فرهنگی-آموزشی ستاد اربعین بانوان را تشریح کرد.

مینو اصلانی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین بانوان در گفت گو با خبرنگار مهر، به اهداف و برنامه‌های پیش روی ستاد اربعین بانوان و آغاز فعالیت آن اشاره کرد.

اصلانی گفت: هدف از تشکیل و راه اندازی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین بانوان این است که بتوانیم از فرصت بسیار بی نظیر اربعین در جهت ایجاد تعامل و تقویت ارتباط و افزایش هر چه بیشتر بهره وری از فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت بهره ببریم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت عظیم مردمی هر چه بیشتر به فرهنگ عاشورا و ایستادگی و مقاومت و سبک زندگی اسلامی مبتنی بر فرهنگ اهل بیت نزدیک شویم و در واقع در آن شور حسینی که ایجاد می‌شود بتوانیم در این دریای خروشان حضور مردمی تبدیل به یک شعور ماندگار و پایدار و همیشگی دست پیدا کنیم.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین بانوان تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف ما این است که زنان ایرانی با زنان عزیز عراقی در این تعامل با فرهنگ هم بیشتر آشنا شده و به عنوان یک امت واحده در مسیر ظهور قدم بردارند.

اصلانی در خصوص برنامه‌های پیش روی این ستاد گفت: نشست‌هایی را با گروه‌های مردمی از طریق گروه‌های مردم نهاد در جهت اتحاذ بهترین روش برای داشتن سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی در اربعین برگزار کرده ایم.

وی افزود: همچنین با نخبگان و فرهیختگان جلساتی برگزار شده است که این سلسله نشست‌ها ادامه دار بوده و قرار است یک همایش بین المللی در ایران و عراق با حضور بانوان اندیشمند در هر دو کشور برگزار شود.

اصلانی ادامه داد: برای اینکه بانوان ایرانی در نهایت آرامش و سلامت در پیاده روی اربعین شرکت کنند دستور العمل هایی را از طریق گروه‌های مختلف و کارگروه بهداشت و سلامت تدوین کرده ایم و وسایلی که مورد نیاز بانوان است را احصا و به آنها اطلاع رسانی خواهیم کرد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین بانوان گفت: طبق دستور العملی که طراحی و ابلاغ شده است بناست هر موکب یک مبلغ خانم داشته باشد زیرا حضور مبلغان خانم بسیار ضروری است و این عزیزان می‌توانند در جهت پاسخ به سوالات احکام و مسائل شرعی و بحث‌های مشاوره‌ای در طول سفر و همچنین بحث‌های جهاد تببین گام‌های مثبتی را بردارند.

وی ادامه داد: برای بانوان با حضور در موکب ها برنامه‌های سخنرانی، برنامه‌های مشاوره‌ای و گفتگو و پرسخ و پاسخ در نظر گرفته شده است و از برنامه‌های آتی ما ثبت خاطرات بانوان است که امیدواریم که این زائران عزیز خاطراتشان را به صورت دلنوشته یا تاریخ شفاهی نگاشته تا در گام بعدی تبدیل به کتاب شود.