زنجان- مدیر شیلات و آبزی‌پروری سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: ۷۰۰ واحد پرورش ماهی سرآبی در استان زنجان فعالیت می کنند.

منصور حقی‌راد در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰۰ واحد فعال در استان زنجان در زمینه پرورش ماهیان سردآبی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: وجود این تعداد واحد فعال در حوزه پرورش ماهیان سردآبی باعث شده است تا زنجان از این حیث جایگاه ارزشمندی در سطح کشور داشته باشد.

وی با ابراز تأسف از اینکه امروزه فعالان این عرصه تمایل چندانی برای رهاسازی بچه ماهی ندارند، تصریح کرد: دلایل این امر متفاوت بوده اما مهم‌ترین عامل در این بی‌انگیزگی، کاهش حاشیه سود و نیز افزایش ضریب تبدیل است که تداوم این امر به صنعت مذکور آسیب جدی وارد خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه شاهد متضرر شدن واحدهای فعال پرورش ماهیان سردآبی در استان زنجان هستیم، یادآور شد: متأسفانه این ضرر و زیان به خاطر کاهش قدرت خرید مردم در بازار مصرف است؛ چرا که به عینه شاهد افزایش بی‌رویه قیمت این محصول در کشور هستی.

حقی‌راد با بیان اینکه حدود ۹۵ درصد از ماهیان سردآبی در داخل کشور مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: وقتی رهاسازی بچه ماهی توسط فعالان این عرصه میسر نباشد، مشکلات این عرصه نیز تداوم خواهد داشت، لذا مواردی چون قطعی برق می‌تواند به این مشکلات بیش از پیش دامن بزند.

مدیر شیلات و آبزی‌پروری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد فعالان این عرصه به ملزوماتی از قبیل ژنراتور برق اضطراری، بازچرخانی آب، انواع پمپ‌های برگشت و نیز انواع هواده مجهز هستند.