الیگودرز- نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی از قرار گیری دو سد «لیروک» و «ذالکی» این شهرستان در ردیف قانون بودجه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خدابخشی در جلسه با مدیر طرح‌های برق آبی شرکت آب نیرو با اشاره به اینکه سدهای «لیروک» و «ذالکی» از جمله طرح‌های ملی هستند گفت: این دو طرح در اختیار استان نیست و تمام پیگیری‌ها در سطح کلان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار اولیه سد «لیروک» هفت میلیارد تومان و اعتبار سد «ذالکی» دو میلیارد تومان است، افزود: در پروژه‌های ملی نباید به مبلغ اعتبار اولیه نگاه کنیم بلکه آنچه مهم است در ردیف بودجه قرار گرفتن طرح‌ها است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کمبود منابع و مخالفت دولت برای اجرای طرح‌های جدید، در مجلس رایزنی و تلاش کردیم و موفق شدیم این دو پروژه را در ردیف قانون بودجه قرار دهیم.

خدابخشی در خصوص چالش دسترسی به ساختگاه سد «ذالکی» گفت: جاده «پیر امام»، «چال امامزاده داود» و «مرگسر» هم پوشانی خوبی با مسیر دسترسی به ساختگاه سد «ذالکی» دارد که باید مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

وی در خصوص جاده دسترسی سد «لیروک» هم گفت: احداث جاده الیگودرز به مسجد سلیمان مسیر دسترسی به سد «لیروک» را هموار می‌کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، همچنین از آغاز عملیات قطعه دوم جاده الیگودرز - مسجد سلیمان خبر داد و گفت: مراسم کلنگ زنی قطعه دوم این پروژه ملی به زودی برگزار خواهد شد.