یک کارشناس مسائل سیاسی عراق با اشاره به تحولات سیاسی اخیر در این کشور، گفت: الکاظمی در جریان تحولات «منطقه سبز» این پیام را مخابره کرد که نمی خواهد قدرت را واگذار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «عباس العرداوی» کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی عراق سخنانی را در خصوص آخرین تحولات این کشور مطرح کرد. وی گفت: الکاظمی در جریان تحولات «منطقه سبز» این پیام را مخابره کرد که نمی خواهد قدرت را واگذار کند.

بر اساس این گزارش، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی عراق تصریح کرد: بیرون راندن نیروهای امنیتی از منطقه سبز و اجازه دادن به معترضان برای ورود به این منطقه و ساختمان پارلمان، کاری بود که الکاظمی انجام داد. وی از این رهگذر این پیام را مخابره کرد که نمی خواهد قدرت را واگذار کند.

وی در ادامه اظهاراتش افزود: آنچه که در منطقه سبز اتفاق افتاد از پیش برنامه ریزی شده بود. واقعیت این است که دولت الکاظمی یک دولت موقت است. این دولت، دولت پیشبرد امور است. بنابراین، الکاظمی حق جابجایی افراد در مناصب را ندارد.

گفتنی است، پیشتر نیز «کاظم الحیدری» عضو ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی، الکاظمی را متهم به تلاش برای تداوم پست نخست وزیری کرده بود. روز چهارشنبه گذشته شماری از افرادی که گفته می شد به کاندیداتوری محمد شیاع السودانی برای تصدی پست نخست وزیری معترض بودند ضمن یورش به منطقه سبز وارد صحن پارلمان عراق شدند.