اصفهان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از تلاش شرکت برای تأمین آب شرب شهرها و روستاهای استان به رغم سیلابی شدن زاینده رود و ورود آب گل آلود به تصفیه خانه، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، حسین اکبریان اظهار داشت: از روز پنجشنبه که وقوع سیل از جنوب شرق استان و روستای جعفرآباد در کوهپایه آغاز شده و همچنان احتمال وقوع آن در برخی از نقاط استان اصفهان وجود دارد، آبفای استان اصفهان در حال خدمات رسانی تمام وقت است.

وی افزود: با ورود سیلاب به رودخانه زاینده رود که کدورت آب ورودی به تصفیه خانه آب اصفهان را رقم زد، ظرفیت تصفیه آب در تصفیه خانه کاهش یافته است، بنابراین برای تأمین آب شرب مردم در شهرها و روستاها تعداد تانکرهای آبرسانی سیار در سطح استان افزایش یافت.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: علاوه بر تأمین ۵۰ دستگاه تانکر توسط آبفا، سپاه و بخش خصوصی درسطح استان مقرر شده با دستور شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ۵۰ دستگاه تانکر آبرسانی سیار از سایر نقاط کشور به اصفهان اعزام شود.

اکبریان به نصب مخازن آب ثابت در شهرها و روستاها اشاره و خاطر نشان کرد: با هماهنگی استانداری، در مراکز پرتردد شهرها و روستاها مکانی برای استقرار مخازن به صورت ثابت در نظر گرفته شده است.

به گفته وی آبفای استان اصفهان به رغم محدودیت‌ها درصدد کاهش تبعات ناشی از وقوع سیل اخیر در استان است و با تمام توان در راستای خدمت رسانی به مردم در سطح استان تلاش می‌کند.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان همچنین با تاکید بر اینکه کیفیت آب شرب خط قرمز آبفای استان اصفهان است، ابراز داشت: این شرکت از مجهزترین و پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌های تخصصی برای نظارت بر کیفیت و سلامت آب شرب بهره می‌برد.

وی با اشاره به کدورت آب ورودی به تصفیه خانه آب اصفهان به دلیل بارش‌های شدید و سیلابی شدن رودخانه زاینده رود گفت: هر چند به دلیل مشکلات به وجود آمده روند تصفیه آب کندتر می‌شود اما مردم از کیفیت آب تصفیه شده اطمینان داشته باشند.

گفتنی است در آزمایشگاه‌های مستقر در چاه‌های فلمن که سال گذشته به بهره برداری رسید، از ۲۱ منطقه سطح استان نمونه‌های میکروبی، شیمیایی و بیولوژی از منابع، مخازن و شبکه آب شرب شهرها و روستاها برداشت و جهت پایش توسط کارشناسان به این آزمایشگاه ارسال می‌شود.