نوشهر- سرپرست منابع طبیعی مازندران - نوشهر گفت: طی چهار ماه اخیر ۱۴۹ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۹ هزار میلیارد ریال از تصرف متجاوزان خلع ید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود ملکی در جلسه شورای حفاظت به منظور اتخاذ تدابیر ویژه برای تسریع اجرای احکام قضائی و رفع موانع و مشکلات پیش رو در روند اجرای حکم، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم گفت: عاشورا مکتب شیعیان جهان است که امروز در بین همه ادیان آسمانی از وجهه خاصی برخوردار است و به‌عنوان یک مکتب ماندگار رونق یافته و آثار و برکاتش در حال گسترش و پیشرفت است.

وی ضمن قدردانی از زحمات حافظان منابع طبیعی که در پیکان حفاظت از منابع طبیعی جانفشانی می‌کنند، اظهار داشت: حفظ حقوق انفال و بیت المال از مهمترین دغدغه‌های منابع طبیعی بوده و همه باید در حفظ و صیانت از منابع طبیعی تلاش کنند.

ملکی در ادامه ضمن قدردانی از حمایت‌های همه جانبه استاندار محترم استان و پیگیری‌های سردار اکبرزاده نماینده ویژه استاندار در قرارگاه صیانت از منابع طبیعی گفت: انشاالله با اتخاذ تدابیر ویژه در جهت رفع موانع و مشکلات پیش رو در روند برخی از اجرای حکم‌ها و با همکاری و تعامل دستگاه‌های قضائی، امنیتی و اجرایی استان و شهرستان‌ها بزودی به مرحله اجرا خواهد آمد

وی اظهار داشت: در ۴ ماه اخیر حدود ۱۴۹ هکتار از اراضی ملی به ارزش ریالی ۹ هزار میلیارد تومان از ید متجاوزین اراضی ملی به استناد دستور قضائی خلع ید و به انفال و بیت المال بازگردانده شد.

ملکی از برخورد قاطع با متصرفان اراضی ملی خبر داد و افزود: پیشگیری از تصرفات و کنترل اراضی ملی از طریق نظارت‌های محسوس و نامحسوس و بازرسی‌های شبانه‌روزی یگان حفاظت منابع طبیعی در دستور کار است و با متصرفان اراضی ملی برخورد قاطع می‌شود.