ارومیه- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: برای جذب نیرو با پدیده بی تمایلی به استخدام در سازمان پزشکی قانونی مواجه هستیم که بزرگترین مشکل بر سر راه خدمات رسانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر ظهر دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی اظهار کرد: در حال حاضر با ۳ هزار نفر در ۴۴۶ مرکز پزشکی قانونی در ۴ بخش تخصصی آزمایشگاه، معاینات، کمیسیون‌ها و تشریح فعالیت داریم و نیاز به نیروی انسانی متخصص داریم.

وی ادامه داد: سختی کار و نبود جاذبه باعث شده است انگیزه‌ای برای کار در پزشکی قانونی به خصوص بین پزشکان وجود نداشته باشد و در چند سال اخیر با وجود آزمون‌های استخدامی مراجعه کننده‌ای نداشتیم

منوچهری از آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان‌های فعال کشور نام برد و تصریح کرد :۱۰۷ پرسنل ما در ۱۴ مرکز این استان در ۳ ماهه نخست امسال ۲۳۳ پرونده را رسیدگی کردند که یک آمار عالی در سطح کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۷ شهرستان استان مراکز پزشکی قانونی استیجاری است گفت: در صورت تأمین زمین توسط مدیران استان آمادگی ساخت ساختمان اداری را در شهرستاتهای ماکو، شاهین دژ و پیرانشهر را داریم.

منوچهری با بیان اینکه پزشکی قانونی که از سال ۷۲ به عنوان یک سازمان تخصصی به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است، افزود: در حال حاضر در ۳۵۰ شهرستان با ۴۴۶ مرکز در حال خدمت رسانی است که در استان آذربایجان غربی ۱۴ مرکز فعال وجود دارد که در این مراکز استان در سه ماهه اول سال ۱۷۲۰۴ نظریه کارشناسی در بخش معاینات و ۵۴۵ گواهی تشریح صادر شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی هم در این آئین نقش پزشکی قانونی را در زندگی مردم مهم دانست و خاطرنشان کرد: بر پایه نظرات کارشناسی و علمی پزشکی قانونی است که دادگستری موفق به اجرای عدالت و رفع مشکلات مردم می‌شود.

ناصر عتباتی سرعت در کنار صحت و دقت را عوامل موفقیت در این سازمان عنوان و اضافه کرد: اگر تعللی در کار صورت بگیرد هزینه‌های جبران ناپذیری به مردم وارد خواهد شد.

وی افزود: امروز پزشکی قانونی به عنوان یک مرجع کارشناسی در عرصه‌های مختلف زندگی مردم خود را نشان می‌دهد و نظرات کارشناسی و ورودهای این مرجع نقش پر رنگی در اجرای عدالت ایفا می‌کند و نقطه اطمینان بخشی هم برای مقام قضائی و هم طرفین پرونده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به موقعیت خاص استان گفت: موفقیت خاص استان می‌طلبد با حساسیت مضاعف ضمن دقت در ارائه نظرات کارشناسی سرعت را نیز در دستور کار قرار دهند تا از اطاله دادرسی در مواردی که نیاز به ارائه نظریه فنی می‌باشد جلوگیری شود.

در پایان این مراسم دکتر موسی ادیب فر به جای دکتر روشنی مدیر کل سابق که ماه گذشته فوت شده بود به عنوان مدیر کل جدید پزشکی قانونی آذربایجان غربی معرفی شد.