طرح جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی، در راستای شناسایی و الگوسازی مدیران موفق اقتصادی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی، مشارکت مردم در همه عرصه‌ها به ویژه اقتصاد، یکی از اصول انقلاب اسلامی ایران است، مشارکت اقتصادی به معنای حضور و همکاری آگاهانه اقشار مردم در جهت تولید، پس انداز و سرمایه گذاری بیشتر و مطلوب‌تر، توزیع مناسب و عادلانه‌تر و مصرف بهینه منابع طبیعی و کالاهای مورد نیاز زندگی و صرفه‌جویی در استفاده از منابع کمیاب است. بنابراین یکی از مسائل اقتصادی کشور، مشارکت مردم در اقتصاد و یا به تعبیری مردمی کردن اقتصاد است.

طرح جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی، در راستای شناسایی و الگوسازی مدیران موفق اقتصادی برگزار می‌شود تا با معرفی مدیران تحول آفرین دولتی، که با حمایت از تولید داخلی و رفع موانع به گشایش بازارهای اقتصادی کمک کرده‌اند الگویی برای دیگر مدیران اقتصادی که در تلاش برای مردمی‌تر کردن اقتصاد هستند، ارائه نماید.

طراحی و اجرای جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی، قرار است این درک را در مردم تقویت کند که مدیران اقتصادی سالم و کارآمدی نیز وجود دارند که در استفاده از ظرفیت‌های مردمی اقتصاد و تحول آفرینی نقش ایفا کرده‌اند. همچنین ویژگی‌های الگوهای مناسب مدیریتی در حوزه اقتصاد را نمایان کند و در بلند مدت مطالبه چنین الگوهایی در مدیران اقتصادی را فرهنگ‌سازی کند، آنگونه که این مطالبه به یک ارزش اجتماعی و شاید حتی نهادی مردمی تبدیل شود. در مسیر تقدیر از برگزیدگان برای مدیران شایسته دیگر که ممکن است در فضای متلاطم مدیریت کم‌انگیزه شده باشند امیدآفرینی کنیم و قطب نمایی برای حرکت صحیح دیگران ایجاد کنیم از سوی دیگر با ساز و کار نرم و از طریق گفتمان‌سازی به همراه‌سازی مردم با مدیران تراز اقتصاد مردمی و مسئولان شایسته کمک کنیم.

بنا بر اعلام دبیرخانه دائمی جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی پس از آئین افتتاحیه که در تاریخ ۳۰ تیر ۱۴۰۱ با هدف معرفی نمونه‌هایی از مدیران موفق در عرصه مردمی سازی اقتصاد برگزار شد بنا است مراسم اصلی این جشنواده در سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در بهمن ماه سال جاری برگزار شود.