جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» درباره طرح رژیم صهیونیستی که می تواند منجر به تخریب بخشی از مسجدالاقصی و تغییر بافت تاریخی آن شود، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» درباره طرح رژیم صهیونیستی که می‌تواند منجر به تخریب بخشی از مسجدالاقصی و تغییر بافت تاریخی آن شود، هشدار داد.

بر همین اعلام منابع محلی، طرح رژیم صهیونیستی توسعه باب المغاربه برای یورش گسترده شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی می‌باشد.

هارون ناصر الدین از مسئولان جنبش حماس در بیت المقدس گفت: هدف طرح رژیم صهیونیستی در باب المغاربه تغییر بافت تاریخی مسجدالاقصی و افزایش تعداد شهرک نشینان برای یورش به این مسجد است.

وی افزود: همزمانی این طرح با درخواست‌ها برای یورش‌های گسترده به مسجدالاقصی در ۹ ماه جاری میلادی به منزله زنگ خطر است که باید در قبال این اقدامات هوشیار بود.

این مقام جنبش حماس تصریح کرد: برای مقابله با این اقدام صهیونیست‌ها، شهروندان فلسطینی باید حضور گسترده در مسجدالاقصی داشته باشند و مقاومت همه جانبه در بیت المقدس و تمام نقاط اراضی اشغالی تشدید شود تا مسئولان رژیم صهیونیستی از اقدامات متجاوزانه خود علیه سرزمین و مقدسات ما دست بردارند.

گفتنی است، شهرک نشینان صهیونیست تحت حمایت و حفاظت نظامیان صهیونیست، به صورت روزانه به مسجدالاقصی یورش می‌برند که هدف از آن تقسیم زمانی و مکانی این مکان مقدس اسلامی است.