یزد- مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: اولویت جبران خسارت سیل یزد با منازل تخریب شده مددجویان کمیته امداد است.

محمد شجاعان در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر سرعت عمل در بسیج همه امکانات و تجهیزات و تشکیل تیم بازدید برای کمک به مددجویان آسیب‌دیده از سیل، خواستار جبران خسارت واردشده به سیل‌زدگان تحت حمایت این نهاد شد.

وی ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط نهادها و نیروهای امدادرسان در حادثه سیل اخیر در استان گفت: تیم‌هایی از مدیران ستادی، روسای ادارات و مددکاران شهرستان‌ها برای بازدید میدانی از مناطق آسیب‌دیده از سیل تشکیل شده و با آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در محل حضور دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد بیان کرد: علاوه‌بر امدادرسانی‌های اولیه مثل اسکان موقت، اقدامات لازم برای ارزیابی خسارت‌های وارد شده به مسکن، لوازم ضروری زندگی و احشام و نهاده‌های دامی مددجویان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بیشتر خسارت وارد شده به بافت قدیمی و فرسوده است، گفت: احداث یا تعمیر منازل تخریب شده، تهیه لوازم ضروری منزل و سبد کالا، پرداخت وام اشتغال یا ودیعه مسکن در صورت نیاز به ساخت مسکن و جبران خسارت واردشده به احشام و نهاده‌های دامی در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

شجاعان با اشاره به اینکه همه منازل مددجویان این نهاد تحت پوشش بیمه حوادث است تصریح کرد: اولویت کمک با افرادی است که منزل آنها تخریب شده است.