تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶

در ادامه با بهترین انواع کولرگازی که تهویه مطبوعی را در اختیار شما قرار می دهند، آشنا خواهید شد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، آیا به دنبال بهترین کولر گازی و یا سیستم تهویه مطبوع کم مصرف هستید؟ اگر بله، پس این مطلب مناسب شماست زیرا امروز می خواهیم تعدادی از بهترین کولر گازی های کم مصرف را به شما معرفی کنیم. شما با کمک تهویه مطبوع می توانید فضای خانه خود را در تابستان های گرم خنک و سرد و یا در فصل های سرد، گرم کنید پس علاوه بر این، دستگاه های تهویه مطبوع با حذف آلودگی ها، باکتری ها و موادآلرژی زا، هوا را به گردش در می آورند.

اگر نگران قبوض بالای برق نیز هستید، خرید یک تهویه مطبوع و یا کولر گازی کم مصرف منطقی تر است، اما یافتن بهترین کولر گازی کم مصرف کار آسانی نیست و در بازار امروز، انواع و برندهای مختلفی از تهویه مطبوع وجود دارد، و انتخاب یکی از کولر گازی این لیست پر حجم و بزرگ کولر گازی کم مصرف، کاری چالش برانگیز است و اما ما این بخش از کار را برای شما برا ی شما آسان کردیم و در ادامه بهترین کولر گازی کم مصرفی که می توانید تهیه کنید آورده شده است.

همانطور که می دانیم جنبه منفی برای یک کولر گازی، قیمت گران آن است و وقتی کولر گازی مصرفی شما را با دیگر وسایل منزل مقایسه کنیم به این نتیجه می رسیم که کولر گازی ها تمایل به مصرف انرژی بیشتری دارند، بنابراین بیشترین سهم در هزینه مصرفی برق شامل کولر گازی می شود و این دلیل اصلی است که اکثریت مردم از خرید کولر گازی دوری می کنند.

چه چیز باعث می شود تا یک کولر گازی انرژی زیادی مصرف کند؟

شما می توانید با استفاده از مشخصات فنی کولر گازی به اطلاعات زیادی دست یابید، نه تنها می توانید با استفاده از مشخصات فنی روی کولر دلیل اصلی مصرف برق را بیابید، بلکه دلایل زیاد دیگری در کولر گازی نیز باعث می شود که کولر گازی شما انرژی بیشتری مصرف کند در نتیجه هزینه های مصرفی برق شما افزایش بیابد.

برای اینکه عمر یک کولر گازی افزایش بیابد و بهترین کارایی را از خود نشان دهد و علاوه بر آن، روان و بی نقص کار کند نیاز به سرویس دهی و تمیز کاری منظم دارد. عدم انجام این موارد باعث می شود تا نقص های کوچک با گذشت زمان به عیب های بزگ تبدیل شود و این عیب و نقص را به یک مشکل جدی برای کولر گازی تبدیل کند که می تواند در عملکرد و راندمان بالای کولر گازی تاثیر بگذارد.

یکی از دلایل دیگری که باعث مصرف انرژی زاد در کولر گازی می شود، قرار دادن کولر گازی در دمای خیلی پایین است که باعث می شود کمپرسور به طور مداوم و به مدت زیادی کار کند که باعث مصرف زیاد انرژی می شود.

همچنین اندازه محیطی که کولر گازی را در این محیط نصب کرده اید نیز از فاکتور های مهم به حساب می آید چون هرچه محیط بزرگ باشد و نتواند در مدت زمان کمی محیط را سرد کند و آن گاه برای سرد کردن محیط خیلی انرژی مصرف می کند چون همه وسایل الکترونیکی گرما ساطع می کنند بنابراین یک اتاق با وسایل الکترونیکی یا وسایل برقی زیاد باعث می شود تا کولر گازی شما انرژی بیشتری مصرف کند.

نکته مهم این است که دمای محیط نیز در مصرف انرژی خیلی تاثیرگذار است به عنوان مثال، وقتی دمای بیرون ۴۲ درجه سانتیگراد است، برای خنک کردن یک اتاق نسبت به دمای ۳۵ درجه سانتیگراد، انرژی بیشتری لازم است.

چگونه در مصرف برق صرفه جویی کنیم؟

در ادامه به چند نکته حیاتی که باعث صرفه جویی در مصرف برق می شود، اشاره می کنیم.

تمام وسایل الکترونیکی از بزرگ تا کوچک که گرما تولید می کنند را خاموش کنید حتی لامپ های کوچک را. بنابراین در نتیجه هنگام استفاده کردن از کولر گازی از دستگاه های الکترونیکی کمتری استفاده یا برخی از دستگاه های الکترونیکی را خاموش کنید.

فیلترهای کولر گازی خود را به طور منظم تمیز کنید، توصیه می شود حداقل هر ۳ ماه یکبار و حداکثر هر ماه این کار را برای کولر گازی خود انجام دهید.

همچنین باید هر سال یکبار کولر گازی خود را سرویس کند تا تمام عیب و ایراد های کولر گازی آشکار شده و زود برطرف شود.

بهترین نوع کولر گازی را انتخاب کنید. کولر گازی دیواری و یا همان اسپلیت بهترین در بین هم نوعان خود است و کارایی و عملکرد بیشتری از خود نشان می دهد و از همه مهم تر انرژی خیلی کمی مصرف کرده و از رده انرژی بالایی برخوردار است. اگر بخواهیم یک کولر گازی اسپلیت کم مصرف با بهترین مارک معرفی کنیم بدون شک این کولر گازی، کولر گازی اسپلیت است.

کولر گازی که دارای قابلیت اینورتر باشد انرژی کمی مصرف می کند، پس در خرید کولر گازی به نکات اشاره شده در بالا دقت کنید.

بهترین کولر گازی کم مصرف کدام مارک خوب است؟

یکی از بهترین کولر گازی هایی که در ایران موجود است جنرال گلد است که این مارک در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار است چون عملکرد و راندمان خوبی از خود نشان می دهد و علاوه بر این ویژگی ها از قیمت مناسب و به صرفه ای برخوردار است.

جنرال گلد انواع کولر گازی ها را که عبارتند از کولر گازی اسپلیت جنرال گلد، کولر گازی ایستاده، کولر گازی داکت اسپلیت جنرال گلد و ... به مشتریان خود عرضه می کند و همانطور که پیش تر به کولر گازی های اسپالیت جنرال گلد اشاره کردیم در هنگام خرید دقت کنید که کولر گازی انتخابی شما حتماً اینورتر داشته باشد.

کلام آخر

در این مطلب بهترین کولر گازی کم مصرف را معرفی کردیم و نکاتی را که باید در هنگام خرید یک کولر گازی دقت کنید و راه هایی که باعث می شود از هزینه های مصرفی خود بکاهید را بیان کردیم. شما می توانید کولر گازی های پیشنهادی را از نمایندگی جنرال گلد به قیمت مناسب تهیه کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.