سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان ضمن اخطار درباره کالاهای موجود در گمرک استان، خواستار تعیین تکلیف درباره این اقلام شد و گفت: این کالاها متعلق به مردم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر عبدالهی ظهر چهارشنبه در بازدید از اداره کل گمرک استان سمنان در رأس هیئتی و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کالاهای موجود در گمرک سمنان متعلق به مردم است، تاکید کرد: نباید کالاهای در گمرک بمانند.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی کالاهای درون گمرک، افزود: این کالاها باید زودتر تعیین تکلیف شود.

رئیس دادگستری استان سمنان با بیان اینکه توجه به بخشنامه‌ها و قوانین برای تسریع در کار واحدهای تولیدی، یک ضرورت است که باید گمرک سمنان به آن توجه داشته باشد، گفت: واردت کنندگان با دریافت مجوزهای لازم نسبت به ترخیص کالای خود از گمرک سمنان، تعجیل کنند تا اقلام در گمرک نماند.

عبدالهی ضمن اخطار نسبت به تعیین تکلیف کالاهای موجود در گمرک سمنان، گفت: کالای رسوبی در گمرک استان محدود است اما وارد کنندگان حتماً نسبت به تسریع در روند تخلیه گمرک اقدام لازم را صورت دهند.

وی همچنین با بیان اینکه باید نسبت به نگهداری، حفظ و حراست کالاهای موجود در گمرک استان اقدام شود، گفت: ماندگاری کالاها بیش از زمان مقرر نباید طول بکشد لذا مسئولان به این امر نیز دقت داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه نگهداری کالاها زمان مشخصی دارد، ابراز داشت: بعضی از کالاها موجود در انبار گمرک استان سمنان متعلق به سازمان اموال تملیکی است و باید هر چه زودتر نسبت به انتقال این کالاها به انبارهای آن سازمان اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش مهر، برخی وارد کنندگان در کشور از انبارهای گمرک و همچنین بروکراسی اداری سو استفاده و به نوعی احتکار برای افزایش قیمت و کاهش آن اقلام در بازار، دست می‌زنند. البته این موضوع در استان سمنان به گفته مسئولان گمرک وجود ندارد.