بندرترکمن- رئیس اتحادیه علمای اهل سنت عراق گفت: بر همه ما واجب است که به جمهوری اسلامی ایران به دلیل نگاه تقریبی و وحدت مثال زدنی حاکم بر آن افتخار کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، خالد عبدالوهاب الملا شامگاه شنبه در همایش تقریب و مقاومت اسلامی، که به میزبانی شهرستان بندرترکمن برگزار شد، اظهار کرد: از شهید سلیمانی بزرگوار و دیگر شهیدان جبهه مقاومت، اندیشه و عقیده به عنوان یک مکتب به جا مانده که آنها را جاودانه کرده است تا توفیقی باشد برای ما که در مسیر آنان گام برداریم.

رئیس اتحادیه علمای اهل سنت عراق ادامه داد: چه شد که سلیمانی، سلیمانی شد؟ و با ظلم آمریکا این انسان بزرگوار به شهادت رسید و به خیالشان اهمیت ایشان را کم می‌کنند ولی عظمت این شخصیت از بین نخواهد رفت، پاسخ این است که حاج قاسم سلیمانی در مدرسه مکتب امام خمینی (ره) درس آموخت و آن مدرسه هم یک هدف اصلی دارد، نصرت و یاری مستضعفین در هر نقطه در این جهان که باشند.

وی تصریح کرد: من به بقیه می گویم هر شخصی که می‌خواهد در مورد وحدت اسلامی صحبت کند، بیاید و وحدت اسلامی را از ایرانیان یاد بگیرد؛ به خاطر این وحدت اسلامی، بر همه ما واجب است تا به جمهوری اسلامی به دلیل نگاه تقریبی که در آن وجود دارد افتخار کنیم.

خالد عبدالوهاب الملا اضافه کرد: هر انسانی که به دنیا می‌آید یک دیدگاه و اندیشه دارد و آنچه یک انسان را جاودانه می‌کند، دیدگاه و اندیشه اوست.

رئیس علمای اهل سنت عراق گفت: حسین (ع) در دنیا جایگاه والایی داشت و احادیث بسیاری از قول رسول الله (ص) در خصوص جایگاه حسین (ع) وجود دارد، آن حضرت برای مبارزه با ظلم، انحراف و اصلاح امت جدش رسول الله (ص) از مدینه خارج شد.