ساری- مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: در حال حاضر دو مرکز درمان ناباروری دولتی در استان فعالیت دارد که به چهار مرکز افزایش خواهد یافت.

علی اصغر میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به راه اندازی قرارگاه جوانی جمعیت در استان اظهار داشت: قرار شد دانشگاه علوم پزشکی و بیمه‌ها در درمان زوج‌های نابارور نقش آفرین باشند.

وی افزود: طی شش ماه گذشته تلاش کردیم با مراکز درمانی دولتی شامل بیمارستان امام خمینی ساری و فاطمه زهرا (س) بابل تعامل داشته باشیم و ۹۰ درصد هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کنیم.

وی با اظهار اینکه زوجین نابارور زیر ۴۹ سال می‌توانند برای درمان به مراکز یادشده مراجعه کنند، افزود: همچنین در بهشهر و نوشهر قرار است دو مرکز دولتی راه اندازی شود.

میرزایی یادآور شد: سه مرکز خصوصی فعال نیز در استان برای درمان ناباروری فعالیت می‌کنند که پیش از این هزینه‌ها را به صورت آزاد دریافت می‌کردند و از سه ماه قبل درخواست شد تا هزینه‌های درمانی این مرکز نیز توسط بیمه‌ها پرداخت شود.

مدیرکل بیمه سلامت با اشاره به موافقت شورای عالی بیمه تصریح کرد: طبق این توافق ۷۰ درصد هزینه‌های بخش خصوصی برای درمان ناباروری تأمین می‌شود.