بیرجند- مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی از آزادی هزار و ۴۷۰ زندانی جرایم غیر عمد از سال ۱۳۸۴ تاکنون در استان خبر داد.

غلامرضا حسین پور در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: از ابتدای تأسیس ستاد دیه استان در سال ۱۳۸۴ تاکنون، هزار و ۴۷۰ زندانی جرایم غیر عمد با کمک این ستاد، خیرین، کمیته امداد و تسهیلات قرض الحسنه آزاد شدند.

وی ادامه داد: در این ارتباط ۱۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده که از این تعداد زندانی، ۴۹ زندانی جرایم غیر عمد از ابتدای امسال آزاد شده اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی اظهار کرد: از این تعداد ۲۵ زندانی به دلیل بدهی مالی، ۲۰ نفر مهریه و چهار نفر نفقه در زندان‌های استان بوده اند.

حسین پور بیان کرد: مجموع بدهی این زندانی‌ها ۱۶۸ میلیارد و ۸۱۸ میلیون ریال بوده که شاکیان از مبلغ ۴۲ میلیارد و ۴۵۲ میلیون ریال آن گذشت کردند.

وی با بیان اینکه ۱۱ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال هم با تسهیلات بانکی پرداخت شد، افزود: همچنین هشت میلیارد ۱۰۲ میلیون ریال هم توسط ستاد دیه کشور و بقیه بدهی زندانیان مورد نظر از طریق آورده مددجویان پرداخت شد.

حسین پور ادامه داد: در حال حاضر ۷۴ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های خراسان جنوبی با حدود ۱۳ میلیارد تومان بدهی هستند که برای بازگشت به آغوش گرم خانواده‌هایشان نیازمند کمک خیرین هستند.