آبادان- رئیس هیئت سوارکاری آبادان گفت: با توجه به پتانسیل‌های خوزستان در زمینه تولید و پرورش «اسب‌های اصیل عرب» می‌توان قدم‌های خوبی در این زمینه برای شهر آبادان برداشت.

سهیل صفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سوارکاری صنعت معروف و مورد توجه اکثریت جهانیان است که سابقه دیرینه و طولانی دارد، این مقوله و حرفه چندین رشته‌های گوناگون و متنوع دارد که هر کدام دارای شرایط و خصوصیات خاصی است.

وی افزود: این صنعت در ایران تا حدود زیادی حرفی برای گفتن دارد و شاید به جرأت می‌توان گفت که یکی از راه و روش و زبان پیشبرد سیاست‌های فرهنگی، اجتماعی و روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران در منطقه باشد.

رئیس هیئت سوارکاری آبادان ادامه داد: با توجه به نزدیکی برخی کشورهای خلیج فارس به منطقه آزاد اروند باید ارتباط سوارکاران، صاحبان و مالکان و پرورش دهندگان اسب این کشورها بیشتر و مؤثرتر شود؛ بنابراین ضرورت دارد که مسئولان امر بیش از بیش به این ورزش کهن و با سابقه توجه و اهتمام داشته باشند.

وی اضافه کرد: ورزش‌های مرتبط با اسب بسیار متنوع و تعدادی از آنها در حد بین‌المللی نیز برگزار می‌شود به گونه‌ای که شاهد حضور ورزشکاران زیادی از ملل و کشورهای مختلف با قوانین خاص برای برگزاری مسابقات اسب سواری هستیم.

رئیس هیئت سوارکاری آبادان توضیح داد: اسب در مباحث درمان و ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس نیز بسیار کارآمد ظاهر می‌شود به همین علت است که مرتبطان روحیه‌ای ویژه و شاداب‌تر نسبت به سایر افراد دارند.

صفری با بیان اینکه امروزه اسب و اسب‌داری به عنوان صنعت دیده می‌شود و چنانچه حساب شده و حرفه‌ای با آن برخورد شود حتماً بسیار ارزآور است، گفت: تا رسیدن به این مرحله اعمال تدابیر و عملکرد کارشناسانه‌ای دقیق نیاز است زیرا تولید و پرورش و استفاده شخصی از اسب نسبت به مقیاس‌های بین‌المللی بسیار متفاوت بوده و موفقیت در سایر سطوح نگاهی بسیار عمیقی را می‌خواهد.

وی تاکید کرد: با توجه پتانسیل‌های خوزستان در زمینه تولید و پرورش اسب‌های اصیل عرب می‌توان قدم‌های خوبی در این زمینه برای شهر آبادان برداشته شود.

صفری اظهار کرد: به طور حتم تدابیر حساب شده در این راستا سبب رونق سطح فرهنگی، اجتماعی و معیشت مردم و منطقه می‌شود و امید است که فدراسیون سوارکاری با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند تصمیمات و خدمات ویژه‌ای را به این ورزش اختصاص دهد تا شاهد حضور مسابقات بین‌المللی در این منطقه باشیم.