اردبیل- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: نباید شاهد تشکیل پرونده‌ای در ارتباط با جامعه ورزشی در محاکم باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه آسیب شناسی و ارتقا کارکرد ورزش اردبیل بر پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: فعال شدن کمیته‌های انضباطی هیأت‌ها جهت اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از بروز جرایم و آسیب‌ها در این حوزه مورد تاکید است.

وی با اشاره بر اینکه امروز حوزه ورزش از امیدهای نظام در عرصه داخلی و بین‌المللی است، افزود: کارکرد ورزش و تأثیر آن بر حوزه‌های گوناگون موجب جلب توجه دشمنان و بدخواهان به این جامعه و قشر تأثیرگذار و بروز انواع تهدیدات شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل اخلاق و تربیت‌های اخلاقی در کنار پرورش جسمانی را بسیار ضروری دانسته، ادامه داد: زمانی ورزش در جایگاه پیشگیرانه خود در جامعه موفق خواهد بود که خود عاری از آسیب باشد.

آفاقی با اشاره به برخی حوادث ناگوار در میادین ورزشی و همچنین وجود برخی پرونده در محاکم مرتبط با هیأت‌ها و باشگاه‌ها و یا ورزشکاران و مدیران ورزشی ادامه داد: شأن و جایگاه والای این قشر تأثیرگذار ایجاب می‌کند، شاهد هیچ پرونده‌ای مرتبط با حوزه ورزش در محاکم نباشیم.

وی عملکرد کمیته‌های قضائی و انضباطی در هیأت‌های ورزشی را در این زمینه بسیار حیاتی خوانده، افزود: کمیته‌ها با آگاه سازی مستمر و رصد و نظارت‌های لازم می‌توانند در صیانت از مجموعه و توسعه و ترویج فرهنگ پیشگیری و جلوگیری از وقوع جرایم و به تبع آن جلوگیری از تشکیل پرونده در محاکم نقش اساسی ایفا کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل بیان کرد: در پیگیری موضوع از اداره کل ورزش و جوانان به زودی با فعال شدن کمیته‌های انضباطی تمام هیأت‌های ورزشی استان، کارگاه‌های آموزشی لازم از سوی دادگستری برای اعضای این کمیته‌ها برگزار خواهد شد.