کرمانشاه - خبرگزاری مهر: استاندار کرمانشاه گفت: احداث پالایشگاه آناهیتا با سرمایه گذاری حدود دو هزار میلیارد تومان، تحول بسیار بزرگ و اساسی در استان کرمانشاه ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمانشاه، مجید غفوری ظهر امروز در پایان دومین جلسه هیئت مدیره پالایشگاه آناهیتا اظهار داشت: احداث پالایشگاه 150 هزار بشکه ای در کرمانشاه مهمترین مصوبه جلسه استانی هیئت دولت در این استان بود که جهت اجرایی نمودن آن پیگیری های بسیاری انجام گرفت و خوشبختانه امروز به ثمر نشست.

 

وی افزود: امروز با تشکیل جلسه هیئت مدیره و انتخاب مدیرعامل، عملا کار اجرایی پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه آغاز شده است.

 

غفوری تصریح کرد: در جلسه امروز که با حضور تمامی اعضای هیئت مدیره برگزار شد، ضمن انتخاب شاهرخ خسروانی به عنوان مدیرعامل پالایشگاه، بحث مکان یابی مطرح و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

 

وی با اعلام اینکه ظرفیت پالایشگاه فعلی کرمانشاه تنها 22 هزار شبکه است، یادآورشد: احداث پالایشگاه جدید که ظرفیت آن بیش از هفت برابر پالایشگاه فعلی است نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه استان دارد به طوریکه ضمن اشتغالزایی گسترده، سبب گسترش صنایع پائین دستی نفت و گاز خواهد شد.

 

غفوری اعلام کرد: با بهره‌برداری از پالایشگاه جدید، پالایشگاه قدیم کرمانشاه با ظرفیت تولید ‪ ۲۲هزار بشکه در روز به طور کامل برچیده خواهد شد.