اصفهان- استاندار اصفهان گفت: برای نهایی شدن مصوبات آب استان اصفهان از مشورت و مشارکت فعالان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان استفاده کرده و نتیجه به رئیس جمهور گزارش داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا مرتضوی شامگاه پنج‌شنبه در گردهمایی فعالان فرهنگی، اجتماعی و نکوداشت هفته مشارکت‌های مردمی اظهار داشت: حرکت‌های اجتماعی و مردمی با چند رویکرد و نگاه بالادستی در ایران اسلامی پیش می‌رود که در دنیا متفاوت است‌.

وی ادامه داد: در واقع جوهره حرکت همه ما به سمت فعالیت‌های اجتماعی، احسان و نیکوکاری از نگاه‌های مکتبی سرچشمه می‌گیرد و تواصی به حق، صبر و عمل صالح که سفارش قرآن است برای ما با فعالیت‌های مردمی مفهوم و معنا دارد.

استاندار اصفهان با اعتقاد به این موضوع نفس زدن در مجموعه‌های خیریه‌ای را عبادت دانست و افزود: تشکل‌ها هم با چنین نگاهی قوام بیشتری پیدا می‌کنند و هرچه شور حسینی به شعور حسینی تبدیل شود، عمق وسعت نگاه‌های تشکل‌ها رنگ و بوی دیگری پیدا می‌کند.

تحقق حکمرانی مردمی با تشکل‌های مردم نهاد

وی با بیان اینکه نگاه مکتبی و اعتقادی سبب تفاوت در جامعه می‌شود، گفت: همه ما نسبت به پیرامون خودمان مسئولیت و وظیفه داریم و این موضوع نشأت گرفته از آموزه‌های قرآنی و دینی است.

مرتضوی نگاه و رویکرد انقلاب اسلامی در سیاست‌های بالادستی را هموار شدن پیاده‌سازی مکتب حسینی (ع) عنوان کرد و گفت: البته چنین دیدگاهی محدود به فعالیت‌های اجتماعی نمی‌شود و حتی در مسائل امنیتی و دوران جنگ هم شاهد این موضوع بودیم.

وی معتقد است که حکمرانی مردمی که در بیانیه گام دوم هم اشاره شده را می‌توانیم با حضور نخبگان و ظرفیت‌های مردم نهاد عملیاتی و به ثمر رساند و باید به دنبال مدل‌سازی برای حکمرانی مردمی باشیم و آن مدل‌های موفق را توسعه دهیم.

حل مسئله آب زاینده‌رود با مشارکت مردمی

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: شعار دولت فعلی مردمی‌سازی بوده که تحقق آن را در کنار فعالان اجتماعی و فرهنگی می‌داند و در همین مکان از فعالان خواهشمندیم تا برنامه و راهکار ارائه دهند.

وی همچنین به جلسه صبح امروز خود با رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: طی جلسه‌ای با آیت‌الله رئیسی و برحسب تصمیمات گرفته شده در خصوص موضوع آب مقرر شد تا بندهای اجرایی آن را به مشارکت با فعالان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان قرار و از ظرفیت آنها استفاده کنیم و سپس نتیجه نهایی آن را به رئیس جمهور برای عملیاتی شدن گزارش دهم.