شهرکرد- مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری از انتخاب شهروند فعال حوزه استاندارد در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی پژوهش از برگزاری اولین جلسه برنامه ریزی برنامه های هفته استاندارد خبر داد و بر عملیاتی کردن مقدمات و اجرای هر برنامه مناسبتی تاکید کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تعامل با صدا و سیما به عنوان رسانه تاثیرگذار در پوشش و انعکاس عملکرد این اداره کل مدنظر قرار گیرد.

مدیر کل استاندارد چهارمحال و بختیاری ضمن تاکید بر برگزاری مستمر جلسات و پیگیری مصوبات جلسات، بر ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی و استفاده از توان تخصصی و علمی مراکز دانشگاهی به منظور تبیین جایگاه واقعی استاندارد تاکید کرد.

پژوهش انتخاب شهروند فعال در امر استاندارد، توزیع بروشورهای اطلاع رسانی استاندارد در مدارس و مهدهای کودک شهرستانهای استان و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات برای ترویج فرهنگ استاندارد را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تامین سلامتی مردم، توسعه اعتماد میان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، حفظ منافع مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و منافع عمومی جامعه در پیوند مستقیم با رعایت و کاربرد استاندارد بوده و این امر مستلزم توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد است که همگی اعم از رسانه ها به خصوص صدا و سیما و مراکز موثر در توسعه فرهنگ عمومی می توانند در تحقق آن و آگاهی مردم نقش سازنده ای را ایفا کنند.