سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز این کمیسیون الزامات برنامه هفتم توسعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مالک شریعتی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، اظهار داشت: در این جلسه با رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی درباره الزامات برنامه هفتم توسعه بحث و بررسی صورت گرفت.

وی بیان کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون انرژی مجلس تاکید کردند که همکاری بین کمیسیون انرژی و کمیسیون اصل ۹۰ باید تقویت شود چرا که کارهای تخصصی درباره پرونده‌های مربوط به حوزه سازمان انرژی اتمی، نفت و نیرو در کمیسیون انرژی مجلس انجام می‌شود و کمیسیون اصل ۹۰ در زمینه پیگیری‌های نظارتی باید اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقرر شد از طریق نماینده کمیسیون انرژی در کمیسیون اصل ۹۰ این موضوعات پیگیری شود.

وی ادامه داد: درباره برنامه هفتم توسعه نیز مقرر شد کمیسیون انرژی سه شنبه هفته آینده جلسه‌ای با وزرای نفت، نیرو، سازمان انرژی اتمی و سازمان برنامه و بودجه داشته باشد تا برنامه‌های توسعه آسیب‌شناسی شده و پیشنهاداتی که می‌تواند برنامه هفتم توسعه را پربارتر کند، أخذ شود.

شریعتی تاکید کرد: قرار شد نامه‌ای به وزارتخانه‌ها بزنیم و پیشنهادات آنان قبل از جلسه با کارشناسان دریافت شود. نظرات بخش دانشگاهی و پژوهشگاهی و بخش خصوصی أخذ می‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیته‌ای هم در کمیسیون انرژی تشکیل خواهد شد تا دعوت از دستگاه‌ها، کارشناسان، بخش خصوصی و سازمان‌های نظارتی را پیگیری کند تا با مطالعات کارشناسی بررسی برنامه هفتم در مجلس شورای اسلامی را آغاز کنیم.