سمنان- مدیر کل حج و زیارت استان سمنان با اشاره به نحوه و فرآیند ثبت نام متقاضیان پیاده روی اربعین گفت: ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر از سمنان برای شرکت در پیاده روی اربعین ثبت نام اولیه انجام دادند.

خلیل دلپاک در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه طبق مصوبه ستاد اربعین افراد متقاضی برای شرکت در پیاده روی اربعین باید در سامانه سماح ثبت نام کنند، اظهار داشت: تا کنون ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر از استان سمنان برای شرکت در پیاده روی اربعین ثبت نام اولیه انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان پس از ثبت نام اولیه مجدد باید نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام کنند، افزود: در نهایت پس از تکمیل این فرآیند و پرداخت مبلغ ۱۸ هزار تومان به عنوان حق بیمه کد رهگیری و کارت شناسایی از طریق سامانه سماح به افراد ارائه می‌شود.

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان سمنان با تاکید بر اینکه دریافت گذرنامه و تزریق دوزهای واکسن کرونا برای شرکت در پیاده روی اربعین الزامی است، خاطرنشان کرد: به همراه داشتن کارت واکسن نیز از دیگر نلزومات این سفر است.

دلپاک یادآور شد: زائران می‌توانند در حین ثبت نام نوع وسیله نقلیه و مرزی که قصد خروج از کشور را دارند مشخص کنند تا ستاد اربعین برای ارائه خدمات به زائران تجهیزات و امکانات لازم را ساماندهی کند.