گرگان- مدیرعامل مدیریت پسماند گلستان با اشاره انتقال پسماند مازندران به استان گفت: به مازندران اعلام شد ماشین آلات غیراستاندارد حق ورود به گلستان را نداشته و آنها همه موارد را رعایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن سمیعی ظهر دوشنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهارکرد: ۹۰ درصد از زباله‌های گلستان به صورت متمرکز، مدیریت شده و بقیه به دلیل بعد مسافت روستاها ممکن نیست.

مدیرعامل مدیریت پسماند گلستان افزود: در همین راستا، در مراوه تپه، مرکز مدیریت پسماند به ظرفیت ۱۵ تن زباله خانگی ایجاد شده است.

وی توضیح داد که در سال ۸۳ دو کارخانه در شرق و غرب ایجاد شد که دو خط پردازش به ظرفیت هر کدام ۲۵۰ تن راه اندازی کردیم.

سمیعی گفت: در سال ۱۴۰۰ و با سفر رئیس جمهور دو خط جدید ۲۵۰ تنی ایجاد خواهد شد که در شهرهای آزادشهر و آق قلا مستقر خواهد بود.

وی اضافه کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان مصوبه سفر داشتیم که ۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان در سال جاری و ۵۰ میلیارد تومان هم در سال ۱۴۰۲ اختصاص خواهد یافت‌.

طبق گفته سمیعی در مراکز پسماند از تکنولوژی روز دنیا استفاده خواهد شد.

مدیرعامل مدیریت پسماند گلستان در خصوص انتقال زباله ساری به آق قلا بیان کرد که طبق درخواست وزارت کشور و برای جلوگیری از ایجاد بحرا، در مازندران، این عمل اتفاق می‌افتد و در قبال مدیریت پسماند برای هر کیلو ۳۵۰ تومان اخذ می‌شود که در زمینه زیرساخت‌ها هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد که به مازندران اعلام شده ماشین آلات غیراستاندارد حق ورود به گلستان را نداشته و آنها تمامی موارد را رعایت می‌کنند.