قزوین - استاندار قزوین گفت: باید الگوسازی قهرمانان ورزشی در استان قزوین در اولویت کاری همه دستگاه‌های حوزه فرهنگی و ورزشی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی ظهر سه شنبه در آئین تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های کشورهای اسلامی با بیان اینکه استان قزوین از حیث ظرفیت‌های انسانی در تمامی حوزه‌ها چهره‌های ویژه و قابل توجهی دارد اظهار کرد: وضعیت چهره‌های برتر و شاخص این استان به نسبت جمعیت با استان‌های دیگر کشور قابل مقایسه نیست.

وی افزود: ورزشکاران برجسته و خوب این استان نیز از ظرفیت‌های بزرگ و مهمی هستند که امروز شاهد درخشش انها در عرصه‌های مختلف از جمله بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی است.

استاندار قزوین بیان کرد: باید الگوسازی قهرمانان ورزشی در استان قزوین در اولویت کاری همه دستگاه‌های حوزه فرهنگی و ورزشی استان قزوین قرار بگیرد تا شاهد شکوفایی بیشتر قهرمانان قزوینی در سطح کشور باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های ورزشی در اولویت برنامه ریزی مجموعه مدیریتی استان قرار دارد عنوان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور هم اعتبارات ورزش در مقایسه با سایر موضوعات وضعیت مناسبی دارد.

اعلایی تاکید کرد: یکی از نیازهای ورزش قهرمانی استفاده از امکانات مناسب است و در همین راستا به دنبال افزایش سطح برخورداری شهرستان‌ها از امکانات ورزشی هستیم و باید در زمینه ورزشی شاهد توسعه پایدار در سراسر استان قزوین باشیم.

اعلایی گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین، ورزشکاران واجد شرایطی را که شامل حمایت‌های قانونی هستند را احصا کنند تا مجموعه مدیریتی استان با تمام توان پیگیر این ظرفیت‌های قانونی باشد.

وی افزود: مسابقات ورزشی می‌تواند ظرفیت‌های ناشناخته استان قزوین را در سطح ملی و بین المللی معرفی کند و باید این اقدام را با ایجاد زیرساخت‌های مختلف عملیاتی کرد.

در این مراسم از ورزشکاران قزوینی حاضر در مسابقات همبستگی جهان اسلام تقدیر شد.