قزوین - بازرس کل استان قزوین گفت: رعایت شاخص سلامت در محصولات کشاورزی بسیار ضروری بوده و باید برای تحقق آن راهکارهای جامع و مشخصی تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله آقا علیخانی روز سه‌شنبه در نشست هم اندیشی تولید محصول سالم و گواهی شده در سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: عملکردهای صورت گرفته در استان قزوین برای محصول سالم و گواهی شده بسیار امیدوارکننده است، اما لازم است که در همه ابعاد گیاهی و دامی به سلامت غذای مردم توجه کرد.

وی اضافه کرد: همه دستگاه‌های متولی باید از خودشان سوال کنند که آیا محصولی که مردم مصرف می‌کنند سالم است یا خیر؟ پاسخ دادن به این سوال همه موانع و مشکلات را برطرف می‌کند.

آقا علیخانی تصریح کرد: باید مسائل را اینگونه پیگیری کنید که اگر امروز شخصی به بازار قزوین مراجعه کند و بخواهد میوه بخرد، چگونه می‌تواند از سلامت آن اطمینان حاصل پیدا کند، راهکار این موارد باید از سوی دستگاه‌های تخصصی مشخص شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در استان قزوین استفاده برخی نقاط استان از پساب صنعتی برای تغذیه صیفی جات است که باید در این راستا هوشیار بود و این موارد را کنترل و با آن‌ها مقابله کرد.

بازرس کل استان قزوین یادآور شد: برای اجرای هرچه بهتر محصولات سالم باید گفتمان سازی کرد و دلسوزانه وارد میدان شد تا در آینده نزدیک گام‌های مثبتی به سمت جلو برداشته شود.