عضو هیئت ممتحنه بورد تخصصی بیماری‌های قلب و عروق توجه به ملاحظات و نیازهای بومی، منطقه‌ای و درمانی در فرایند طراحی سوالات آزمون بورد را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر ناصر اصلان‌آبادی متخصص بیماری‌های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این مطلب گفت: کتاب‌هایی که همکاران ما در حوزه‌های پزشکی در ایران طراحی کرده‌اند علاوه بر رفرنس‌های خارجی محور اصلی طراحی سوالات آزمون بورد است.

عضو هیئت ممتحنه بورد تخصصی بیماری‌های قلب و عروق با اشاره به این‌که ارتقای سطح سلامت جامعه طی فرایند آزمون‌های بورد بدیهی است، خاطرنشان کرد: افرادی‌که وارد این عرصه می‌شوند مستقیماً با سلامت مردم در ارتباط هستند بنابراین غربالگری و توجه به سطح علمی و مهارت‌های دانش‌آموختگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اصلان‌آبادی با بیان این‌که بالاترین رده و سطح برخورد با بیماران در سطح تخصص و فوق تخصص طی آزمون‌های بورد مورد بررسی قرار خواهد گرفت ادامه داد: بی‌تردید به هر میزان که دانش این افراد بیشتر باشد از کارایی بالاتری نیز برخوردار خواهند بود و در نهایت این مهم به‌نفع سیستم سلامت و بهداشت و درمان تمام خواهد شد.

وی با بیان این‌که روش‌های ارزیابی در این دوره از آزمون‌ها از روش‌های متداول آزمون‌های بین المللی تبعیت می‌کند خاطرنشان کرد: آزمون‌های بورد کشوری از معتبرترین روش‌های استاندارد روز علوم پزشکی دنیا تبعیت می‌کند.