کتاب «روانکاوری سینما» نوشته یان یاگودزینسکی توسط انتشارات کیان افراز منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «روانکاوی سینما» نوشته یان یاگودزینسکی با ترجمه سعید یزدانی و بهزاد اسدی توسط انتشارات کیان-افراز منتشر شده است.

نویسنده این‌کتاب می‌گوید مطالبش ممکن است توسط تعداد زیادی از افرادی که خودشان را به لبه پرتگاه رسانده و به درون ساختاری بزرگ از نظریه‌های سه متفکر مورد نظرش در این کتاب، یعنی لاکان، دلوز، و ژیژک، سقوط کرده اند نیز نوشته شده باشد؛ با این سقوط، شخص به سمت پایین سر خورده و در نا امیدی خود غوطه ور می‌گردد. چگونه این شخص می‌تواند خودش را دوباره جمع کند؟ یاگودزینسکی می‌گوید کتاب و مقدمه‌اش بیشتر به شکل یک کار هنری نوشته شده تا یک اجرای زیبا.

در اینجا اشاره‌ای به فلیکیس گاتاری نشده است. زمانی که پای دلوز در میان است ژیژک برای این موضوع متاسف نیست؛ این موضوع در مورد آلن بدیو نیز صدق می‌کند. آیا کسی متاسف است؟

به هر حال، ممکن است اینگونه به نظر برسد که ژیژک، که ظاهراً یک دیدگاه متناقضی درباره نفرت و عشق نسبت به بدیو دارد، قصد خیانت کردن به او را داشته باشد، اما به طور همزمان او درباره اینکه دلوز یک نظریه پرداز نفرت انگیز است با بدیو هم عقیده است. همیشه یک نفر از قلم می‌افتد.

یان یاگودزینسکی در کتاب پیش‌رو درباره جنبه‌های سینمایی این مسئله صحبت کرده است. این عمل با دنبال کردن تنشی که به طور آشکار در مسیر واقعی به وجود می‌آید انجام می‌شود. گاتاری و بدیو مانند لاکان و گاتاری که روی بدیو و لاکان تأثیر می‌گذارند، عمل می‌کنند.