قزوین - معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قزوین گفت: تیم مدیریتی حاکم بر استان قزوین تلاش کرد تا انتصابات در استان به دور هیجان زدگی، نگاه خطی و جناحی صرف و انتقام گیرانه انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضی آقاسیدی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان قزوین با بیان اینکه تلاش ما در یکسال اخیر بر مبنای تغییر ریل حکمرانی و برگرداندن محوریت حکمرانی به مردم بوده است، اظهار کرد: نگاه اصلی در استانداری قزوین بر اساس تحقق وعده دولت و شعار «تحول به نفع مردم» بوده است.

وی با بیان اینکه درگذشته با تغییر دولت‌ها در همان ابتدا منافع عمومی و پست‌های مدیریتی بدون بررسی‌های حرفه‌ای بین جریان برنده توزیع می‌شده است، افزود: تیم مدیریتی حاکم بر استان تلاش کرد در یکسال اخیر با عقلانیت، به دور از هرگونه هیجان زدگی و با بررسی و شناخت دقیق از عملکرد دستگاه‌ها و برنامه و کارنامه مدیران حاضر در استان اهداف دولت را دنبال کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قزوین با اشاره به اینکه از همان ابتدا برنامه‌ریزی برای حل مسائل اولویت دار استان پی‌ریزی شد، عنوان کرد: برخی از طرفداران دولت انتظار تغییرات مدیریتی سریع‌تری را داشتند ولی با توجه به اینکه یک دولت و جریان فراجناحی سکاندار اجرایی کشور شد، تلاش شد تا انتصابات به دور هیجان زدگی، نگاه خطی و جناحی صرف، بخشی و انتقام گیرانه انجام شود.

وی بیان کرد: در این دوره از انتخابات مردم به اصالت نظام رأی دادند تلاش شد تا تغییرات در استان قزوین بر اساس تغییر به نفع مردم انجام شود.

آقاسیدی با اشاره به اینکه در این دور از انتصابات در مدیریت‌های کلیدی تخصص گرایی رقم خورده است و معاونینی که در استانداری قزوین مستقر هستند دقیقاً به لحاظ رشته تحصیلی و سوابق تخصصی مرتبط با حوزه فعالیت خود هستند.

معاون استاندار قزوین گفت: مبنای انتصابات و تصمیم گیری ها، نخبه گرایی، جمع سپاری و مشارکت همگانی خواهد بود و جهت گیری کلی تغییرات هم نشانگر این است که عملکردها و تغییرات به نفع مردم بوده است.

وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در معاونت توسعه مدیریت و منابع با بیان اینکه به دنبال احیا جایگاه حکمرانی استانداری بوده‌ایم تاکید کرد: شناسایی و باز مهندسی نظامات و فرآیندهای اداری از اقداماتی بود که از همان ابتدا در دستور کار قرار گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین فعالیت‌های حوزه فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت پرداخت و افزود: در این بخش شبکه توسعه مستمر دسترسی‌های کنش گران عرصه فضای مجازی و شبکه دولت الکترونیک با زحمات همکاران این حوزه یک مسیر بهبود مستمر را هم در افزایش کمّی تعداد دسترسی‌ها به شبکه دولت و هم بهبود کیفی این دسترسی‌ها داشته است.

وی گفت: ارتقا و بهبود مدل حکمرانی و تقویت و نهادینه سازی حکمرانی مردمی و محلی مأموریت ویژه معاونت توسعه مدیریت منابع و مورد تاکید وزیر کشور و مورد تاکید استاندار محترم بوده و همواره به دنبال عملیاتی سازی آن بوده‌ایم.

آقاسیدی در پایان با بیان اینکه تمرکز گرایی در ابعاد ملی و بخشی نگری در ابعاد منطقه‌ای و استانی تا به امروز مانع از اجرای مدل‌های مطلوب حکمرانی بوده است، اظهار کرد: در چند ماه گذشته هم به لحاظ گفتمان سازی، مشارکت نخبگانی و تعامل با اساتید دانشگاهی، نخبگان و کنشگران حوزه مدیریت و حکمرانی و هم در اصلاح نظامات و فرآیندهای موجود در تلاش هستیم که در یک مدت زمان معقول بتوانیم این مفهوم را نهادینه کرده و به افزایش بهره وری حکمرانی و ارتقای رضایتمندی مردم برسیم.