کاشان - رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: شبیه سازی مواکب اربعین در کاشان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین مهدی بصیرتی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین کاشان با بیان اینکه موکب داران کاشانی برای خدمت به زائران حسینی آماده هستند، اظهار داشت: البته امسال هزینه‌های موکب داری به شدت افزایش یافته است از این رو از خیرین خواهشمندیم در این امر ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های مواکب کاشانی تهیه آرد، برنج و دیگر ملزومات است، ابراز داشت: از سویی دیگر بلاتکلیفی از این موضوع بدتر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به اینکه مواکب برای تأمین اقلام فوق نگران هستند، تصریح کرد: مطمئن هستیم که سیاست دولت تسهیل گری برای اربعین حسینی است و از این رو لازم است کارگزاران محلی و استانی همکاری خوبی با مردم داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های موکب به شدت زیاد شده است، خاطرنشان کرد: برای مثال امسال یکی از مواکب کاشان فقط ۱۳۰ میلیون تومان برای تکمیل هزینه‌های برق اختصاص داده است.

حجت الاسلام بصیرتی با اشاره به اینکه برنامه‌های متعددی هم برای جاماندگان اربعین در کاشان اندیشیده شده است، تاکید کرد: یکی از این برنامه‌ها راهپیمایی جاماندگان از بلوار امام رضا (ع) تا مصلای بقیه الله (عج) است.

وی یکی دیگر از برنامه‌های امسال را شبیه سازی مواکب اربعین در کاشان دانست و افزود: ۲۰ موکب از سراسر کاشان در این برنامه که همراه با پذیرایی است مشارکت دارند.