اردبیل- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: همزمان با هفته دولت بیش از ۵۰ پروژه در حوزه راهداری اردبیل با تخصیص ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، کلیم‌الله وثوقی پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با هفته دولت بیش از ۵۰ پروژه در حوزه راهداری اردبیل با تخصیص ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه عمده پروژه‌ها و طرح‌های قابل افتتاح در محورهای اصلی، راه‌های شریانی و راه‌های روستایی است، گفت: هدف اصلی ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزایش ایمنی محورها و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: تلاش می‌کنیم با نصب علائم ایمنی در جاده‌ها، لکه‌گیری و روکش آسفالت جاده‌ها و خط‌کشی؛ ایمنی را تقویت و تصادفات را به حداقل ممکن برسانیم.

وثوقی ادامه داد: بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه در سطح استان داریم که ۵ هزار کیلومتر راه روستایی و یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی است که بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و حدود ۱۲۰ کیلومتر نیز در دست اقدام است.

وی افزود: عملیات بهسازی، احداث و روکش آسفالت کمربندی بیله‌سوار با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان، اجرای عملیات تأمین روشنایی محور اردبیل به سرچم به طول ۱۱ کیلومتر با هزینه بیش از ۲۰ میلیارد تومان، برنامه‌ریزی و اجرای آسفالت راه‌های روستایی تمام شهرستان‌های اردبیل به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر در دستور کار قرار دارد.